اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور است/ حمایت همه جانبه دولت از تولیدکنندگان

ساعت: 17:19
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796487

رئیس جمهور گفت: اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور است و در این راستا از همه سرمایه گذاران استقبال می کنیم و از آنها می خواهیم برای مشارکت در این حوزه ها وارد شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا، آیت الله رئیسی ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم قم که در سالن اجتماعات مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به دیات نهم اظهار داشت: این روز در تاریخ ماندگار شد. ایران اسلامی و حکومت الهی با حضور حماسی مردم به میدان آمدند و به قیام 1367 پایان دادند.
وی ادامه داد: زمان شناسی مردم ایران در این برهه حساس مثال زدنی بود و سال ها در ذهن ما خواهد ماند، امروز نیازمند بصیرت هستیم.
رئیسی به زندگی و زندگینامه حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: زمانی که ایشان به خط مقدم داعش آمدند بسیاری از مردم جهان اسلام نتوانستند تحلیل درستی داشته باشند، اما حاج قاسم با بصیرت در مقابل این تروریست ها ایستاد و خداوند متعال شهرتش را نصیب خود کند. .
وی افزود: امروز شهدای ما باسواد هستند و جهل را از جامعه دور می کنند و مایه مباهات مردم هستند.
وی با بیان اینکه امروز با جاهلیت مدرن مواجه هستیم، گفت: این جهل با منابع مالی و قدرت رسانه ای سعی در تاثیرگذاری بر مردم دارد.
وی در ادامه به شهر قم و ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: شهر قم با هزاران شهیدی که در انقلاب دادند نشان داد که چقدر برای ارزش‌های اسلام و نظام ایستادگی می‌کنند و همانطور که گفتم قم مظهر بصیرت و دینداری است.
رئیسی به جایگاه کوم اشاره کرد و گفت: کوم در عرصه های مختلف ظرفیت بالایی دارد و دولت خدمت به مردم کوم را وظیفه خود می داند.
وی به اظهارات نمایندگان فعالان اجتماعی اشاره کرد و افزود: امسال سال تولید و رفع موانع است و دولت موظف به رفع موانع است و همه اقشار دولت باید برای رفع مشکلات در عمل تلاش کنند.
رئیس جمهور بر ثبات بازار تاکید کرد و گفت: دولت به طور کامل از تولیدکنندگان حمایت می کند و در این زمینه کمبودی وجود نخواهد داشت.
وی افزود: سودهای غیرمعمولی که بانک ها از تولیدکنندگان دریافت کرده اند باید بر اساس نامه های صادره به تولیدکنندگان بازگردانده شود.
رئیسی به دغدغه شرکت های دانش بنیان کوم اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز این حوزه باید زمین در اختیار این شرکت ها قرار گیرد و مدیر این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
وی دغدغه مردم در تولید مواد اولیه دامی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به نگرانی های موجود تمامی ظرفیت های داخلی در سال های آینده برای تولید این مواد اولیه در کشور برنامه ریزی می شود.
رئیس جمهور با تاکید بر تکمیل محصولات نیمه تمام در کشور گفت: اولویت دولت سیزدهم تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور است و در این راستا از همه سرمایه گذاران استقبال می کنیم و از آنها می خواهیم مشارکت داشته باشند. در این زمینه ها
وی دغدغه های خیرین را در حوزه های مختلف برشمرد و گفت: در حوزه کمک های خیرین دولت موظف به همکاری با خیرین بوده و قطعا به حمایت از آنها ادامه خواهد داد.
رئیسی در این نشست دغدغه های نماینده معلمان را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت در حمایت از معلمان تصمیمات خوبی گرفته است و اجرای آنها موجب عزت آنان می شود.
وی به سخنان نماینده خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی که خواهر عزیزمان به نمایندگی از خانواده شهدا مطرح کرده است، همه باید برای کاهش این مشکلات اقدام کنند.
وی گفت: دولت متعلق به همه مردم است.
وی ادامه داد: کشور فرصت های زیادی دارد، فقط باید بهره تولید را افزایش دهیم تا به رشد 8 درصدی برسیم و این امر قطعا با کاهش هزینه ها و افزایش درآمد محقق می شود.
رئیسی توجه به روستاها را مهم دانست و افزود: خرید تضمینی کشاورزان و حمایت از اقتصاد روستایی می تواند مشکلات روستاها را حل کند تا شاهد مهاجرت نزدیکان به شهرها و حاشیه شهرها نباشیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید