عزم دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در انتظار سفر رئیس جمهور برای تامین اعتبار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، برای کسانی که پایتخت نشین هستند یا در شهرهای بزرگ زندگی می کنند شاید قطار چندان اهمیتی نداشته باشد اما در استانی مثل کردستان با جمعیتی بالغ بر 1.6 میلیون نفر با قطار سفر می کنند و پروژه مردم را مدیریت می کنند. استان کردستان می تواند منجر به توسعه شدید در نقاط مختلف استان شود.

این در حالی است که جشن تکمیل پروژه راه آهن سنندج – همدان پس از گذشت نزدیک به دو دهه در 20 مهرماه سال 1380 برگزار شد و مردم همچنان منتظر دریافت وامی هستند که مدیرکل راه و شهرسازی کردستان آن را مشروط می داند. در سفر آتی رئیس جمهور.


27978b2d 7bba 44fe b8d3 7cdca701498e خبر خاکستری

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پروژه یکی از دغدغه های مهم مردم استان کردستان است و به بخشی از مطالبات مردم و مسئولان استان تبدیل شده است، گفت: در بحث مالی و اعتباری و از شهریور سال گذشته هیچ اعتباری به وی تعلق نگرفته است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه 12 هزار میلیارد ریال وام نیاز است، افزود: در حال حاضر پروژه فعال است اما به دلیل کمبود اعتبار بسیار کند پیش می رود که با تلاش مسئولان ارشد استانی و وزارتی امیدوار است. پروژه را درگیر و تکمیل کنید.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: برای اعطای این میزان اعتبار منتظر سفر رئیس جمهور به استان هستیم و استاندار کردستان قول داد در این سفر پیگیری های لازم انجام شود. گرفته شود.

وی به سرعت اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: حداکثر سرعت پروژه در پایان پروژه در قسمت مسافری 160 کیلومتر در ساعت و حمل بار 120 کیلومتر در ساعت است، ضمن اینکه پروژه دارای هفت ایستگاه است که ایستگاه پایانی که در 25 کیلومتری سنندج است.

پروژه راه آهن همدان – سنندج از سه قطعه تشکیل شده و از همدان تا سنندج هفت ایستگاه بهار، آق‌بالله، دوسر، کوروه، آوانگان، دهگلان و سنندج وجود دارد.


40b84539 4b38 4942 b8ea a743292f76cd خبر خاکستری

آنچه مسئولان اعلام می کنند و نمایندگان مجلس به آن معترض هستند جاده های نامناسب کردستان است که گاه قتل عام نامیده می شود که هر ساله تعداد زیادی از شهروندان در تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی این استان جان خود را از دست می دهند و خسارات مادی جانی به مردم این استان

در حال حاضر استان کردستان یکی از استان های محدود کشور است که به راه آهن متصل نیست و در حالی که پروژه راه آهن تهران – همدان – سنندج با هم شروع شد و باید با هم راه اندازی می شد، متاسفانه این اتفاق برای همدانی ها نیفتاد. یک سال پیش راه آهن پیروز شد اما مردم کردستان باید همچنان منتظر وعده های محقق شده مسئولان و مدیران استانی و کشوری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید