آزادسازی 28 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام در سفرهای استانی رئیس جمهور


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892698

نوری گفت: یکی از برکات سفر رئیس جمهور به استان های کشور اختصاص 28 هزار میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آموزشی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، یوسف نوری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا، گفت: هر استانی محصولی دارد و محصول استان خراسان جنوبی فرهنگی است و وجود دارد. معلمان عالی در کشور

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید رجایی، بهنار و شهید آیت الله بهشتی مربی و معلم بودند، افزود: اکنون دولت شهید رجایی در حال احیا است و مردمی بودن یکی از مهم ترین مولفه های دولت عالی ماست.

وی ادامه داد: مردم محور بودن به معنای سفر به استان های مختلف در سال 31 بار برای بررسی و رفع مشکلات مردم است.

نوری در ادامه عدالت را دومین مؤلفه حاکمیت عالی دانست و تصریح کرد: دولت سیزدهم در این راه اقدامات بسیار خوبی انجام داد و با وجود مشکلات و بدهی های به جا مانده، با حاکمیت مردم و توکل به خدا، شاهد بودیم که روزی حقوق کارمندان عقب مانده است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز با 21 کشوری که هیچ ارتباطی نداشتند ارتباط خوبی برقرار شده است و امروز شاهد روند نزولی قیمت دلار هستیم و اگر تورم جهانی نبود امروز سرعت اعتبارات افزایش یافته است. و ساخت و ساز در کشور بسیار بالا خواهد بود.

نوری با بیان اینکه تورم در حال کاهش است، گفت: باید قدردان صبر و اعتماد مردم به دولت سیزدهم باشیم.

وی به هماهنگی و همدلی قوای سه گانه کشور اشاره کرد و افزود: در سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت 28 هزار میلیارد تومان برای پروژه های آموزشی نیمه تمام در نظر گرفته شد که بخشی از آن پرداخت شده است.

وزیر آموزش و پرورش به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: بیمه فرهنگیان و غذای دانش آموزی ایجاد شده است و امسال بیشترین مدال را در المپیادهای مدرسه ای از سال 64 کسب کرده ایم زیرا سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بحث مهرآفرین ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: امسال خیرین مدرسه ساز 8 هزار میلیارد تومان تعهد کرده اند و 900 گروه جهادی در حال کمک هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید