اولویت دولت برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور / دولت ها باید فساد را در جامعه ریشه کن کنند

ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785435

آیت الله رئیسی با اشاره به برنامه های دولت گفت: اولویت دولت تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شب گذشته در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه در علم و دانش محدودیت داریم، گفت: نمی دانیم فردا چه می شود و باید به لایتناهی خدا وصل شویم. با توجه به زندگانی امام خمینی (ره)، بزرگان و علما به دلیل اینکه احساس می کردند بار بزرگی بر دوش دارند، دعا و ندای فراوانی کرده اند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم که ویژگی های کار را در ما ایجاد کند، تصریح کرد: این امر مستلزم ارتباط ویژه با خداوند متعال است. هر موقعیت و مدیریت دارای یک سری زخم است. بنابراین باید تلاش کرد تا از این آفات جلوگیری شود و این آفات ممکن است به سراغ هرکسی بیاید. باید در نظر داشته باشیم که توسعه چیز خوبی است، اما باید مراقب آفات آن باشیم تا به آفات آن مبتلا نشویم.

وی با اشاره به اینکه کارهای زیادی در بخش، شهر و حتی روستاها انجام شده است خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده با آنچه باید انجام می شد بسیار متفاوت است. ظرفیت استان زنجان بسیار بالاست و گفته شده که کارهای خوبی در حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری و صنعت در استان انجام شده که می تواند استثنایی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار عادی نمی تواند تغییر را تعیین کند، گفت: برای ایجاد تغییر باید جهاد کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بسیاری از مدیران ولایی در دفاع مقدس حضور داشتند، افزود: با محدودیت هایی که دشمن می خواهد با ابزار تحریم و تهدید ایجاد کند، باید وظیفه ویژه ای برای مقابله با دشمن در این عرصه انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید در فرآیندها تغییر ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید روند پرونده های اداری تغییر کند تا بتوان فرآیندی را متناسب با تغییر ادارات انجام داد. انسان های متحول باید برای تغییر روندها تلاش کنند. در این حوزه هر بخشنامه ای صادر شود باید این حس ایجاد شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جلساتی که در شورای اداری تشکیل می دهیم متفاوت است، ادامه داد: ابتدا وضعیت استان رصد می شود و جلساتی در تهران با کارشناسان برگزار می شود و در تهران نیز معاون اول وزیر اقدامات پیگیری را انجام می دهد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش های وزرا در شورای اداری تاکید کرد: این گزارش ها برای ایجاد این احساس در استانداران است که باید کاری انجام شود. استاندار این کار را در دره ولایت ادامه می دهد. بعد از جواب دادن به خدا باید در مقابل مردم و ارباب رجوع پاسخگو بود.

آیت الله رئیسی مهم ترین قسمت سفر را اعمال مصوبات سفر دانست که باید آثار آن در زندگی مردم تجلی پیدا کند. یا نه.

او گفت: «مردم منتظر ما هستند. اگر مردم می خواهند بدانند در دولت قبل چه گذشت، به جداول آنها و ارزش پول ملی نگاه کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اعتماد مردم به مسئولان بزرگترین سرمایه ماست که دولت دارد، خاطرنشان کرد: در مسئله بنزین اگر مردم به حامیان خود اعتماد نمی کردند، دشمن در کشور مشکل ایجاد می کرد. اعتماد مردم در گذشته خدشه دار شده است، اما به لطف خداوند متعال این اعتماد بازمی گردد و احیای نهایی آن نیازمند کار و تلاش مردم است.

وی گفت: دانشگاه ها باید در بحث آب کار کنند تا بدانند چگونه از این ظرفیت موجود استفاده کنند. استفاده بهینه از آب شرب کشاورزی و صنعتی نتیجه کار دانشگاه ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صنعت هسته‌ای محدودیت‌های بیشتری نسبت به صنایع غیرهسته‌ای داریم، ادامه داد: در صنعت نظامی محدودیت‌های بیشتری نسبت به صنایع غیرنظامی داشتیم. چطور آنجا شهرت شناسایی می شود اما در صنایع دیگر مشکل داریم؟!

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این مدت کوتاه پیشنهادات دانشگاه ها، فرهیختگان و مدیران استانی بسیار مفید بوده است، گفت:

وی گفت: در جلسه امروز با نخبگان نظرات و برنامه های بسیار خوبی ارائه شد و گفتم به صورت سازماندهی شده برای ما ارسال کنند. استان ها نباید منتظر بمانند تا ببینند در مرکز چه اتفاقی می افتد.

رئیس جمهور گفت: استان زنجان ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از این فرصت ها استفاده کرد. معادن فعال زیادی در استان وجود دارد، اما برخی از معادن استان زنجان فعال نیستند و باید تلاش کرد تا معادن فعال شود، زیرا زنجان یک استان معدنی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از این صنعت فعال نیست، افزود: در کشور می گوییم 40 درصد ظرفیت صنعت تعطیل شده است. دیدیم که یک کار سریع می تواند هزار کارگر را استخدام کند.

آیت الله رئیسی گفت: دولت مردمی نه تنها باید نسبت به فساد حساس باشد، بلکه باید نسبت به بوی فساد نیز حساس باشد و باید از فساد پیشگیری، پیش بینی و برخورد مناسب صورت گیرد.

وی پروژه های نیمه تمام را در اولویت دولت دانست و افزود: وزارتخانه در مورد شروع پروژه ها صحبت نکرده است، بلکه صحبت از این بوده که با پروژه های نیمه تمام چه کار شود، بنابراین اکنون موضوع کشور و دولت بر اساس اولویت بندی پروژه های نیمه تمام است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در زنجیره کار کشاورزی مطالعاتی انجام شده است، ادامه داد: برای انجام اقدامات لازم نیاز به پیگیری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه معادن باید سهم خود را برای توسعه منطقه بپردازند و این امر محقق شود، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط روستای محل معدن باید بهسازی شود، آب، راه و خدمات روستایی در این مناطق با مشکل مواجه است. موقعیت اقدام به.

وی با اشاره به اینکه در گزارش آسیب اجتماعی موارد قابل توجهی وجود داشت که کد بیان می کرد، خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی مناسب فرهنگیان زنجان نبود. آسیب های اجتماعی باید توسط بخش های فرهنگی دولت و قوه قضائیه که برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است، رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید