184 میلیارد اعتبار عمرانی به پروژه های نیمه تمام ورزشی لرستان اختصاص یافت


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911746

قیازیان گفت: 184 میلیارد اعتبار عمرانی در دولت سیزدهم به پروژه های نیمه تمام ورزشی لرستان اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صفیفلک، سید آرش قیاسیان در جلسه شورای اداری بروجرد که در استانداری برگزار شد، گفت: 56 هزار ورزشکار سازماندهی شده و 600 هیئت ورزشی فعال در لرستان فعالیت می کنند و 22 مکان ورزشی نیز فعال است.

وی افزود: در دولت سیزدهم 184 میلیارد اعتبار عمرانی به پروژه های نیمه تمام ورزشی اختصاص یافت که از این تعداد 30 پروژه هم اکنون در حال بهره برداری است.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان گفت: در بروجرد پروژه ورزش استان نیمه تمام است که فاز اول آن با پنج هزار نفر اجرا می شود و به 75 درصد رسیده است که تا پایان سال به اتمام می رسد. سال آینده.”

وی بیان کرد: علاوه بر این پیش بینی می شود هشت زمین چمن به مجموعه ورزشی بروجرد اضافه شود و امسال سه خانه روستایی با هزینه 70 میلیون تومان تجهیز شد.

عطا حسن پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این نشست گفت: از دو هزار و 500 هکتار 270 هکتار بافت تاریخی پیوسته در بروجرد وجود دارد که معماری لرستان در این شهرستان به چشم می خورد. این شهر مانند مسجد جامع قدیمی. زیباترین مسجد غرب کشور است و متأسفانه به دلیل بی مهری و اختلاف نظر مسئولان دچار مشکل شده است.

وی افزود: 200 صنعت کلبه در این شهرستان فعال است که 50 واحد آن دارای مجوز هستند و یکی از هنرهای احیا شده حروف بافی است که 40 سال پیش منسوخ شده بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در حوزه گردشگری 40 میلیارد تومان برای ساماندهی هتل ها در نظر گرفته شد و هزار و 400 تخت برای گردشگران در سراسر استان وجود دارد.

حسن پور خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه بروجرد در تولید صنایع دستی، توجه ویژه و جدی به این امر ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید