تکمیل پروژه راه کوهپایه نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار است/تنها 41 درصد از اعتبارات مصوب به این پروژه اختصاص یافت.


ساعت: 12:04
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885553

علی حاجی زاده گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون تنها 41 درصد از اعتبارات مصوب به این پروژه اختصاص یافته است و برای تکمیل پروژه بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پروژه های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری به این پروژه است. استان که در سطح استان نیز پیشنهاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص پروژه آتی جاده کهپایه که تاکنون حواشی زیادی را به همراه داشته است در گفتگو با «راه آرمان» گفت: پروژه ایجاد محور کوهپایه. جاده با چهار خط در سال 2009 و پس از آن. مصوبات سفر استانی هیئت دولت در قالب استانی به اداره کل راه و شهرسازی استان گزارش شد.




بهره برداری از فاز اول جاده کوهپایه در سال 1393

وی افزود: این محور به طول 25 کیلومتر که قطعه اول آن به طول 10 کیلومتر در سال 1389 با قراردادی به ارزش 32 میلیارد ریال آغاز شد و در سال 1392 فاز اول با هزینه ای بالغ بر 46 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حاجی زاده اذعان داشت: در سال 1393 قطعه دوم به طول 3 کیلومتر با قراردادی بالغ بر 9 میلیارد ریال آغاز شد اما به دلیل عدم اعطای اعتبارات لازم در سال 1395 ادامه پروژه پس از تکمیل زیرسازی متوقف شد. مبلغ 7 میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار هنوز رسیدگی نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد: در سال 1397 قرارداد جدیدی برای احداث پل در سه کیلومتر بعدی قطعه دوم با پیمانکار به مبلغ 44 میلیارد ریال منعقد شد که هم اکنون در حال انجام است. تهیه شده.

تنها 41 درصد از وام های مصوب برای این پروژه اختصاص یافته است/ تکمیل پروژه جاده کوهپایه 2 هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

وی اذعان داشت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون تنها 41 درصد از اعتبارات مصوب به این پروژه اختصاص یافته و برای تکمیل پروژه بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که طرح های پیشنهادی سفر رئیس جمهور به استان است. که در سطح استان نیز مطرح شد .

حاجی زاده ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبارات این پروژه از سوی نهاد ریاست جمهوری به استان، این پروژه در برنامه زمانی دو ساله تکمیل و به بهره برداری کامل می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: محور موجود اولین بزرگراه کرمان – کوهپایه یک راه روستایی استاندارد است که هم اکنون مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

اداره راه موظف است نقاط اضطراری-خطرناک این محور را اصلاح کند

وی در ادامه از مردم منطقه و حتی گردشگران این محور خواست تا نکات ایمنی و کاهش سرعت را رعایت کنند و تاکید کرد: مردم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز سفر خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزنند.

حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است تا پایان این پروژه نسبت به اصلاح نقاط پرحادثه این محور اقدام و علائم هشدار دهنده و تابلوهای خبری و اطلاع رسانی در مسیر نصب شود. در دستور کار این سازمان قرار گیرد تا این اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش حوادث شود.

انتهای پیام/ طهماسبی

دیدگاهتان را بنویسید