290 میلیارد تن برای تامین سرانه مدارس در کشور اختصاص یافت / 25 هزار میلیارد تن برای تشویق معلمان اختصاص یافت.


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807638

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم 25 هزار میلیارد تن برای اجرای طرح افزایش شغل معلمان در سال آینده اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری صبح امروز در نشستی با معلمان شهرستان های پیشوا، ورامین، کرچک و جوادآباد در پی افتتاح مدرسه خیرساز زنده یاد موجانی پیشوا اظهار داشت: دولت سیزدهم طرح تربیت معلم را در سال آینده اجرا می کند و این مبلغ است. در حالی که دولت قبل در سه سال اجرای این طرح تنها 20 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان سرمایه بزرگی محسوب می شوند، افزود: امروز همه معلمان به عنوان یک سرمایه بزرگ و ارزشمند اجتماعی دانش آموز دارند و این قشر مهم و عظیم ذخایر آینده کشور محسوب می شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اینکه من علی (ع) را دارم می‌گوید هرکس به من کلمه را یاد داد و مرا خادم خود قرار داد، نشان از مقام والای تربیتی در اسلام است و نباید با نگاه خاصی این مقام را متزلزل کرد. در مورد کمبودها

نوری با اشاره به تلاش دولت برای بهبود وضعیت معلمان گفت: دولت نگران بهبود وضعیت معلمان و اختصاص 25 هزار میلیارد تن برای اجرای طرح افزایش معلمان در سال آینده دولت سیزدهم برای بهبود معیشت معلمان است.

وی همچنین به مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز آموزش و پرورش با مشکلاتی مواجه است که با همت و همکاری معلمان و فرهنگیان بخش مهمی از آن حل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی کار و معلم در آموزش و پرورش گفت: خیرین مدرسه ساز اعم از معلمان بازنشسته و دانش آموزان دانشگاه فرهنگیان به عنوان خیرین مدرسه ساز در زمینه ساخت فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده اند. آموزش نیز باید بیاید. “هر گوشه ای باید بیاید و هر گوشه ای باید با کمبود نیروی کار مقابله کند.

نوری گفت: اینکه دانشجویی از دانشگاه فرهنگیان بدون اینکه برای آموزش و پرورش کار کند 4 سال حقوق می گیرد و سنوات تحصیل او در سنوات خدمتش حساب می شود، برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی افزود: معلمان در جریان شیوع ویروس کرونا متحمل آسیب های زیادی شده اند و این همدلی و همراهی باید تا ریشه کنی این بیماری ادامه یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی که مردم پیشوا، ورامین و کرچک در 15 خرداد 42 وارد میدان شدند و با مال و جان خود از اسلام و خدا دفاع کردند، انتظار می رود امروز از ظرفیت موجود برای رفع نواقص موجود استفاده شود. .

نوری با تاکید بر لزوم آموزش به معاونان و مدیران مدارس گفت: به دلیل اینکه معلمان موظف به تدریس هفتگی هستند، مدیران و معاونین مدارس باید هفته ای 6 ساعت تدریس کنند تا توانمند شوند.

وی ادامه داد: 290 میلیارد تن برای تامین سرانه مدارس کشور اختصاص یافت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید