9 هزار میلیارد تن برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

9 هزار میلیارد تن برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

محمد اسکندری در نشست ماهانه روسای کانون های بازنشستگی استان تهران که با حضور مدیران این صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، افزود: در فضای مجازی یا حضوری شنیده می شود و دنبال کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه نظرات بازنشستگان به طور قطع در تصمیمات صندوق لحاظ می شود، ادامه داد: بر اساس همین روش ها و نظارت مستمر بر نظرات بازنشستگان، اقداماتی از جمله پیگرد قانونی همسان سازی دستمزدها انجام می شود. ، هنر یا گسترش آنها و اضافه شدن برخی دیگر از طرح های اجتماعی و سایر فعالیت ها در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به طور مستمر انجام یا دنبال می شود و حاصل تلاش جدی برای رساندن صدای بازنشستگان است.

اسکندری، پیگیری شفاف سازی وضعیت حقوقی مراکز بازنشستگی، مشاوره در خصوص افزایش تعداد وام گیرندگان و تمدید سقف وام مورد نیاز، تلاش برای بازپرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشسته به کلیه متقاضیان واجد شرایط تا مرداد 1400، احیای تورها و مسافرت ها. بازنشستگان، پرداخت سریع هزینه درمان کمتر از 500 هزار تن، حضور موثر بازنشستگان در کمیته‌های نخبگان و اتاق‌های فکر، مقاومت در برابر مداخلات و تصمیم‌های ناگهانی در حوزه شرکت‌ها از جمله اقدامات صندوق بازنشستگی برای ادعا است. که میزان ثمربخشی و موفقیت این تلاشها منوط به همکاری و همکاری سایر بخشها و بویژه تامین اعتبارات لازم است که در حال انجام است.

رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یکسان سازی دستمزد مطالبه و مطالبه جدی بازنشستگان است و تخصیص 9 هزار میلیارد تن فولاد در این راستا به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

وی خاطرنشان کرد: قانونی شدن همسان سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه پیگیری و محقق شود و ما نیز به تکلیف آن عمل می کنیم.

اسکندری افزود: آنچه در قالب چند لایه تامین اجتماعی دنبال می شود می تواند بسیاری از تبعیض های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه تری ایجاد کند و دغدغه های عادلانه در پرداخت ها را پوشش دهد.

افزایش حقوق امسال هنوز اعلام نشده است
رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش حقوق مصوب در قانون بودجه 1401 سال جاری را ابلاغ نکرده است، گفت: احکام بر اساس افزایش های جدید در اردیبهشت ماه صادر و افزایش در فروردین ماه در ساعت مقرر پرداخت می شود. آن زمان.

وی به حق و بحق از روسای کانون های بازنشستگی تهران و سایر بازنشستگان درخواست تاخیر در پرداخت کسر حقوق کرد و گفت: این موضوعی است که صندوق بازنشستگی هر ماه از برنامه و سازمان بودجه می خواهد و تلاش می کنیم آن را حفظ کنیم. ” پرداخت تا دهم هر ماه البته تاخیر دستگاه ها در اعلام کسورات نیز یکی از دلایل این تاخیر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ارائه برخی از مسائل بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و مستمری بگیران و بزرگ نمایی در این زمینه را نوعی ظلم به نهاد دولتی دانست و افزود: انصافاً دولت در این زمینه مسئولانه عمل خواهد کرد. این رابطه این در حالی است که صندوق وصول ارزش فعلی برخی از مطالبات ناشی از کسر یا تحمیل بار مالی در سال های گذشته را در صورت های مالی خود لحاظ کرده و درصدد اخذ آن است.

واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن برای تامین حقوق بازنشستگان
وی حذف بند “ه” ماده 2 قانون بودجه سال 1401 مبنی بر واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن را تضمین حقوق بازنشستگان دانست و گفت: این رویکرد اشتباهی در بودجه سال گذشته است. قانون برای ارائه منابع منطبق.” این قانونی بود که امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و لغو شد.

اسکندری همچنین به پرداخت حقوق اسفند ماه به بازنشستگان از این صندوق اشاره کرد و گفت: صندوق بازنشستگی در تاریخ 26 اسفندماه موفق شد بخشی از وجوه پرداختی را از شرکت ها و منابع داخلی تامین کند و از آنجایی که دلیلی برای نگهداری این وجوه در حساب وی وجود ندارد. ، تمام منابع در همان بیش از 500000 بازنشسته با حقوق کمتر با روز اعتبار داده شد.

وی افزود: در این شرایط تلاش شد تا به تدریج و در کمترین زمان ممکن به هر ترتیبی منابع تامین شود کمترین حقوق به حساب بازنشستگان ریخته شود.

ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری علیرغم تمامی اقدامات بعدی در بودجه تصویب نشد
اسکندری در پاسخ به مطالبات و سوالات مطرح شده از سوی روسای کانون های بازنشستگان استان تهران، قدرت عملیاتی و مسئولیت قانونی صندوق را محدود به صندوق ها دانست و افزود: بدهی گروهی 6 ماهه، ایثارگری و 15 درصد خدمات درمانی و درمان دائماً از طریق مکاتبات، تلفنی و ملاقات های شخصی با مسئولان ذی ربط وزارت کشور رصد می شود، اما اختیارات قانونی صندوق و به ویژه منابع مالی این اجازه را نمی دهد.

وی به پیگیری های جدی و مذاکرات صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: این درخواست را در تمام مراحل تهیه و تصویب بودجه با جدیت دنبال کرده ایم اما هر بار. بر بار «مالی» گره خورد و علیرغم همه تلاش ها بی نتیجه ماند.

اسکندری تاکید کرد: صندوق بازنشستگی وابسته به بودجه کشور است و به همین دلیل برای اجرای بسیاری از طرح ها از جمله پوشش درمانی بازنشستگان با محدودیت منابع مواجه است اما همچنان تلاش می کند حتی از منابع داخلی خود خدمات را ارتقا دهد. به آرامی؛ همچنین تمام تلاش ما این است که با تغییر روند خدمات را بهبود ببخشیم.

افزایش 50 درصدی حق بیمه یک تحلیل کامل نیست
وی بحث افزایش 50 درصدی حق بیمه بازنشستگی در مقابل افزایش 30 درصدی پوشش درمانی را تحلیلی ناقص دانست و افزود: حق بیمه بازنشستگی از سال 1378 تاکنون تغییر نکرده است، در حالی که در همان سال پوشش خدمات درمانی دو برابر شده و برخی خدمات دیگر نیز افزایش یافته است. اگرچه کوچک است اما به تعهدات و پوشش اضافه شده است.

اسکندری ادامه داد: امسال پس از مدت ها بدون تغییر حق بیمه، این سهم از 30 هزار تن به 45 هزار تن برای هر نفر افزایش یافته و پوشش خدمات درمانی مجددا به 30 درصد افزایش یافته است و با توجه به عدم موفقیت تحقق وعده عدم تحقق و دروغگویی مدیریت قبلی سازمان برنامه در پرداخت بخش مهمی از حق بیمه، بار مالی صندوق نیز افزایش چشمگیری داشته است.

اعمال ماده 85 از سوی دستگاه های اجرایی راهگشای برون رفت از معضل بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران کشوری است.
اسکندری اعمال ماده 85 توسط قوه مجریه را راهکاری برای برون رفت از معضل بیمه تکمیلی برای درمان مستمری بگیران کشوری عنوان کرد و گفت: در اجرای بیمه نامه های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و دولت و وزارت مردم این اقدام را انجام خواهد داد. به صراحت مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم بیمه تکمیلی که دومین الزام مستمری بگیران بعد از حقوق است، در همه دستگاه ها به درستی مدیریت شود.

طرح مطالبات روسای کانون های بازنشستگی با مدیرعامل صندوق
در این نشست فرامرز میرزاهانی مقدم رئیس هیات مدیره کانون های بازنشستگان استان تهران از همکاری و پیگیری مدیران صندوق های بازنشستگی کشوری در مقاطع مختلف تقدیر کرد و گفت: تاج من مطالبات مستمری بگیران را پیگیری کرده است. صندوق بازنشستگی و سایر مراجع قانونی و ذیربط از طرق قانونی.

وی برگزاری این جلسات را موجب همدلی و تعامل بیشتر کانون ها و صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: در این جلسات درخواست های موجود با دقت و حساسیت فراوان پیگیری شد و مدیران صندوق نیز همکاری خوبی با ما دارند.

به گفته مقدم، همسان سازی حقوق، پرداخت معوقات، پرداخت کسورات، بیمه تکمیلی کامل و کامل و پرداخت سریعتر هزینه های درمانی، پرداخت به موقع حقوق ماهانه، افزایش وام ازدواج کودکان و وام ضروری مستمری بگیران، اجرای طرح تفاهم نامه تعهدات مراکز، شفاف سازی وضعیت حقوقی مراکز بازنشستگی، احیای تورها و سفرهای بازنشستگی، تعامل و هماهنگی بیشتر صندوق با مراکز اجرای طرح های مختلف، مقایسه بازنشستگان مخابرات و رفع تبعیض در این خصوص، تعیین تکلیف کارت های وضعیت، شفافیت فعالیت های اقتصادی و غیره. از مهمترین مطالبات بازنشستگان از مدیرعامل و سایر مدیران صندوق بازنشستگی کشوری است.

در این نشست، محمود مرتضایی فرد، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به سوالات روسای کانون های بازنشستگان استان تهران درباره برنامه این صندوق برای پرداخت کمک های درمانی به بازنشستگان پاسخ داد.

علی خسواری مدیرعامل جدید شرکت آتیه سازان حافظ در سخنانی در جمع بازنشستگان با نگاهی به خط قرمز این شرکت بر ارتقای خدمات ارائه شده به این بستگان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید