خبر خوش برای مجلس درباره حقوق بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای مجلس درباره حقوق بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان

علی بابای کارنامی نماینده مردم ساری و نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: باید توجه داشت که تامین اجتماعی متکی به وام های دولتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی باید برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند، گفت: تنها توجیهی که تامین اجتماعی دارد درخواست دولت از این سازمان است که 260 هزار میلیارد تن مصوب شده است و انتظار داریم دولت پرداخت و پرداخت کند. پاک علاوه بر این سعی می کنیم حداقل بخشی از آن را پاکسازی کنیم تا تامین اجتماعی به روی یکسان سازی بهتر و کاملتر باز شود.

بابایی ادامه داد: اما این موضوع نباید بهانه ای شود که تامین اجتماعی قانون همسان سازی را در کشور اعمال نکند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​گفت: منابع مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در اختیار دولت است و دولت موظف است سالانه حقوق آنها را پرداخت کند. ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال افزایش چند درصدی مستمری های تامین اجتماعی گفت: باید در مورد سایر مستمری ها مقایسه صورت گیرد. درصد افزایش حقوق مربوط به قانون تصمیم گیری تامین اجتماعی با هیات امنا بوده و بر عهده دولت نیست و منوط به تصمیمات شورای عالی کار است.

بابایی افزود: امیدواریم با توجه به تورم و شرایط اقتصادی موجود حداقل معیشت و انتظارات بازنشستگان تامین شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: در این زمینه معتقدیم حداقل سقف افزایش حقوق کارکنان 25 درصد است. البته باید توجه داشت که روش گام به گام را نمی پذیریم و روش ترکیبی، درصدی و ثابت برای مجلس قابل قبول است چرا که همه سطوح و افزایش دستمزد ثابت را متناسب با تورم در نظر می گیرد، اما روش گام به گام ناعادلانه است.

اجرای کامل تعدیل پرداخت های بازنشستگی
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نامه ای به بنیاد مستمری بگیران امور شاهد و ایثارگران استان از تعدیل کامل مستمری مستمری بگیران توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

مسعود علیاری با اشاره به درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از رئیس جمهور مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان، طی نامه ای به کانون یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی از مردادماه اصلاحیه را به طور کامل اجرا کرده است. 1، 1995.

بر اساس این نامه، مبالغ متناسب با رعایت ماده 96 قانون تامین اجتماعی و بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شد.

علیاری همچنین تاکید کرد: هر سال رکورد مشاغل سنگین و زیان آور 1.5 سال است که با افزایش سنوات مذکور در اعمال تناسب به عنوان سابقه بیمه محاسبه و محاسبه می شود.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی زنجان، مابه التفاوت تناسب مشاغل سخت و زیان آور که در مردادماه رعایت نشده بود نیز پرداخت شده است.

وی همچنین اعلام کرد: اعمال تناسب با بازپرداخت 75 درصدی، مابه التفاوت مناسب سازی افزایش 50 درصدی، تفاوت تعدیل تناسب حداقل درآمد بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه، تناسب کمک هزینه مسکن، تناسب معیشت، تناسب کمک هزینه فرزند و عائله مندی پرداخت می شود و کلیه اقدامات سازمان مطابق با اجرای صحیح قانون و صحیح می باشد.

آخرین وضعیت تناسب احکام بازنشستگی
هفته گذشته مطلبی با عنوان درخواست جهانی رئیس مرکز تهران از مستمری بگیران تامین اجتماعی برای پاسخگویی به ابهامات منتشر شد. مستمری بگیران طی نامه ای به امضای جمعی از مستمری بگیران تامین اجتماعی از علی دهگان کیا (رئیس کانون بازنشستگان استان تهران) خواستند به چند سوال مرتبط با تناسب، تداوم تناسب و افزایش مستمری پاسخ دهد.

دهگانکیا در گفت وگوی بعدی که در ایلنا منتشر شد، در پاسخ به سوالات و ابهامات مستمری بگیران، به تشریح جزییاتی درباره ادامه تعادل و موضوع بحران منابع و هزینه های تامین اجتماعی پرداخت. وی معتقد است در صورتی که دولت به تعهدات خود در قبال سازمان پرداخت نکند و به تامین اجتماعی به عنوان یک قلک نگاه کند، بحران به سرعت به مرحله غیرقابل بازگشت می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید