اجرای کامل تعدیل و همسان سازی حقوق بازنشستگان

اجرای کامل تعدیل و همسان سازی حقوق بازنشستگان

حسن صادقی رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری با تاکید بر لزوم تکمیل تعدیل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بر مبنای ۱۰۰ درصد زمان بازنشستگی گفت: DOO.

وی افزود: بر اساس ماده 96 تامین اجتماعی موظف است با توجه به افزایش هزینه ها، مبلغ کلیه مستمری ها، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان کل را در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال افزایش دهد. زندگی با تصویب هیئت وزیران ما باید بدانیم که آنچه در 14 سال گذشته رخ داده است بین حقوق بازنشستگی و هزینه زندگی تفاوت ایجاد کرده است. بنابراین 25 درصد باقی مانده حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و معلولان است.

صادقی گفت: مجموع مشمولان بازنشسته مشمول تعدیل کامل آنها و بهره مندی از افزایش 100 درصدی شکاف مستمری در زمان تأسیس هستند. این افزایش جدا از افزایش سالانه دستمزد کارگران شاغل است که به افزایش مستمری سالانه بازنشستگان بیمه تسری می یابد. اجرای کامل درخواست مستمری بگیران اجرای کامل مدیرعامل سابق تامین اجتماعی بود اما بعد گفتند این سازمان پولی ندارد اما در این مدت مستمری بگیران منتظر اجرای آن هستند. در نتیجه انتظار داریم احکام زودتر صادر شود تا مبلغ ریالی به بازنشستگان پرداخت شود.»

«بر اساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی، با توجه به قاعده انصاف بیمه ای و تناسب میزان مشارکت و سنوات بیمه، تعدیل باید بر اساس تداوم در زمان تأسیس انجام شود. «لذا اعمال افزایش حقوق و رساندن مستمری به میزان برقراری آن طبق ماده 77 قانون تامین اجتماعی به همراه ماده 96 قانون تامین اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

«هنر وی با بیان اینکه سال 96 از مصوبه شورای عالی کار تبعیت نمی کند، گفت: تامین اجتماعی مستقل از ماده 41 قانون کار و اعمال قانون مزد در حوزه بازنشستگی قابل تفسیر است. طبق بند ب) این قانون. ماده قانون کار «اصل کفایت» باید در دستور کار قرار گیرد، یعنی حداقل نیازهای اساسی افراد جامعه تأمین اجتماعی تأمین شود، انصاف و متناسب با میزان حق بیمه (سنوات و مبلغ پرداختی حق بیمه) و با تعدیل حق بیمه و خروجی ها بر اساس محاسبات بیمه ای «مطابق بند (ط) وجوه ارائه شده محدود به اخذ تعهدات قانونی است.»

صادقی افزود: از این رو افزایش مستمری بازنشستگان به تناسب هزینه های زندگی برای تامین خانواده با تعداد متوسط ​​ابعاد خانوار حقی است که برای افزایش دستمزد کارگران قابل کاهش نیست و سازمان تامین اجتماعی نباید منتظر بماند. افزایش حقوق سالانه در شورای عالی برای بازپرداخت حقوق بازنشستگان. در محل کار بمانید؛ در عین حال تورم و هزینه های زندگی از قبل مشخص است و اعمال آنها در پایان تعدیل ممکن است ملاک عمل باشد.»

صادقی با اشاره به موضوع عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی، گفت: عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی که دیروز پرداخت شد، باید به طور یکسان به همه مستمری بگیران پرداخت شود. یعنی تفاوتی بین مستمری بگیر ۱۰ روزه و مستمری بگیر ۲۰ روزه با مستمری بگیر تمام وقت نباشد. اصولاً عیدی رقم یک میلیون و 600 هزار تن نیست که الان بخواهیم آن را به 10 روز حقوق یا 20 روز حقوق کاهش دهیم. بنابراین هر بازنشسته، بازمانده، از کارافتاده و … که پرونده بازنشستگی دارد باید به همان میزان شناسنامه دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید