درخواست بازنشستگان از رئیس مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

درخواست بازنشستگان از رئیس مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

روز جدید رئیس کانون عالی بازنشستگان در نامه ای از رئیس مجلس خواست تا مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده ها حل شود و مطالبات بازنشستگان در اولویت کار مجلس قرار گیرد.

علی عسگر بیات به ارسال نامه ای به محمد باکر کلیباف رئیس مجلس اشاره کرد و گفت: ۱۱۱ بیمه تامین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار و طی مراحل قانونی آن از سوی هیات وزیران به هیئت وزیران ارسال شد. امنا و هیئت مدیره DOO. او به بهانه های غیرمنطقی مانند ایجاد رویه واحد با افزایش مستمری سایر صندوق های بازنشستگی اقدام کرد.

وی افزود: علیرغم تبعات و پیامدهای ناخوشایند این تصمیم غیرکارشناسی و غیرقانونی از جمله تضعیف جایگاه شورای عالی، اصل سه جانبه گرایی و استقلال اداری و مالی تامین اجتماعی و ضوابط و مقررات حاکم بر آن و اعتراضات. نارضایتی گسترده جمعیت میلیونی بازنشستگان و بازنشستگان را مطرح می کند که علیرغم تصمیم هیات مدیره مبنی بر لغو مصوبه دولت مبنی بر لغو افزایش مستمری بدون حداقل دستمزد، اصرار هیات مدیره تضعیف می شود. ارکان مهم مجلس شورای اسلامی که به گفته معمار کبیر انقلاب اسلامی در رأس همه مسائل قرار دارد؟!

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تاکید کرد: متأسفانه در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری امنیت اکثریت مستمری بگیران در خطر است و با مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند. این قشر زحمتکش همیشه پرچمدار پاسداری از ارزشها و مبانی اصیل انقلاب بوده و به هیچ گروهی بدهکار نیست و حق روشن و آشکار است که با روح و جسمی رنجور یاری طلبی. به نیابت از میلیون ها بازنشسته و بازنشسته تامین اجتماعی که امیدوار به تدارک موفقیت آمیز و انقلابی شما برای پایان دادن به این رسوایی ناگوار هستند. نظر لطف و حمایت دلسوزانه جنابعالی جهت رفع موانع و مشکلات خیل عظیم مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی بویژه نامه این برادر بزرگوار که هیئت وزیران را موظف می نماید در پاسخ به ایراد مطروحه از سوی شورای نگهبان اقدام لازم را به عمل آورند. هيئت تنظيم حقوق 10 درصد از بازنشستگان در مهلت مقرر قانوني و ارائه گزارش نتيجه اقدامات هيئت وزيران تشكر مي كنم.

وی در پایان گفت: خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل مذکور، پیگیری و نظارت بر سایر دعاوی قانونی و انتظارات مقرر در قانون بودجه سال 1401 به ویژه پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی اقدام فرمایید. مقایسه مستمر حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران نیز باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید