درخواست تقدیم لایحه همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان به مجلس

درخواست تقدیم لایحه همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان به مجلس

بهزاد رحیمی گفت: رهبر فرزانه انقلاب همچون سال های گذشته در پیام نوروزی خود با نگاهی علمی و واقع بینانه و معطوف به معضل اصلی کشور، شعار امسال را «مهار تورم و رشد تولید» نامیدند. معظم له ضمن تبیین دستاوردها، مهم ترین مشکل اساسی کشور را در مقطع کنونی اقتصاد و معیشت که دارای منطق قوی، علمی و تجربی است، برشمرد. زیرا تولید کلیدواژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس ادامه داد: امیدواریم امسال سال برون رفت از مشکلات باشد و یا حداقل با تلاش های فراوان ستاد پشتیبانی و دستگاه پشتیبانی از این مشکلات کاسته شود. برای نمایندگان مجلس البته اجرای آن برای پاسخگویی به مطالباتی که در اینجا قابل طرح نیست ضروری است، اما مسلم است که وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه نتیجه ضعف دولت و تیم اقتصادی آن و سکوت مجلس است. باید به جرأت و صادقانه گفت که هم دولت و هم مجلس در ایجاد این شرایط مقصر هستند.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد؛ وی گفت: آقای رئیسی من به عنوان نماینده مجلس، سیاست داخلی و خارجی شما را جزو وظایف داخلی خود می دانم و می دانم که الگوی عدالت محوری و ایجاد موازنه نرم راهبردی و رویکرد تحقق خود را می دانید. برنامه ها ممکن است مطلوب و مفید باشند، اما آنچه برای من امکان پذیر است، همکارانم، به عنوان سابقه حکومت، مسئله عدالت و محوریت آن است.

این نماینده مجلس گفت: شایسته است بدون تبعیض بی تدبیر توسعه همه جانبه ملت را در تمامی مرزها و مناطق ایران اسلامی پیشنهاد دهیم. رئیس جمهور محترم، اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و رفتار عادلانه سیاسی را به شما یادآوری می کنم و از شما می خواهم که با تبعیض ناعادلانه و عدم توزیع عادلانه قدرت، ثروت و آسایش مقابله کنید.

رحیمی خطاب به رئیس جمهور؛ وی تاکید کرد: جناب آقای رئیسی آیا با سفره خالی می توان حکومت مردمی و ایران قوی داشت؟ از حضرت علی (علیه السلام) نقل شده است که فرمود: «از دری که فقر از آن وارد می شود، ایمان از دری دیگر خارج می شود». آبرو و حیثیت خانواده ایرانی حفظ نمی شود مگر اینکه به معیشت آنها توجه اولیه شود، متاسفانه شاهد کاهش بی سابقه ارزش پول ملی هستیم، تورم وحشتناکی که قبلا فقط در ونزوئلا شنیده بودیم، افزایش یافته است. در بیکاری، کمبود دارو، کمبود کالاهای اساسی و مواد اولیه، دامداری و کشاورزی، هزینه های بی رویه خودرو و اجاره مسکن که قابل کتمان نیست.

وی همچنین تاکید کرد: نتیجه عدم توجه به معیشت خانواده‌های ایرانی باعث ناراحتی در تامین حداقل مواد غذایی خانگی، گسترش زباله‌ها، افزایش کودکان کار و تکدی گری، تجمع روزانه معلمان، مسئولان، کارگران و مستمری بگیران در مقابل مجلس و سایر نهادها بارها با مکاتبه و خطاب به مسئولان دولتی و از همین تریبون صدای جوانان و جوانان کردستانی را شنیده ایم که کار شرافتمندانه و شرافتمندانه را حق مسلم خود می دانند. اما متأسفانه علیرغم وعده های فراوان همچنان شاهد هیچ اقدام عملی برای به کارگیری آنان نبوده ایم و هر روز شاهد جان باختن کولبران در راه امرار معاش هستیم.

نماینده مردم ساکز گفت: پسر بیچاره 15 ساله که در سرما جان باخت، افشین و مهدی 22 و 23 ساله غرق شده در سد عباس آباد هنوز برای ما تازگی دارد. در اینجا لازم است از زحمات دولت در استان کردستان تشکر کرد. به ویژه از حضور مستمر استاندار محترم و فرمانداران حوزه های انتخابیه در بین اقشار مختلف مردم و پیگیری مطالبات آنان تشکر می کنم و انتظار می رود به معیشت و اشتغال پایدار مرز توجه بیشتری شود. ساکنان و ساماندهی تبادلات مرزی با بازگشایی پاسگاه های موقت مرزی همگا جل، گله سوره و سیف. معیشت روحانیت و اشراف نجیب اهل سنت فراموش شده است و هیچ اقدام و اراده ای برای رفع آن نمی بینیم.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: طرح ارزشیابی معلمان بر اساس اسناد کیفی، هویت سازی و شناسنامه فرهنگیان عزیز ایجاد شد که چرا با اجرای ناقص و کمبود منابع کافی، سلیقه فرهنگیان در شب های آخر سال تلخ و پر مشکل است وی افزود: از نظر اجتماعی و آموزشی پرداخت 90 درصد شاغلین مشابه و هم تراز مستمری بگیران بر اساس ماده 30 قانون برنامه ششم در سال 1398 انجام شد اما با شروع به کار دولت سیزدهم تا کنون متوقف و انجام شده است. به بهانه کمبود منابع و افزایش تورم و رشد نقدینگی.

وی ادامه داد: کاهش قدرت خرید مستمری بگیران و تفاوت شدید درآمد با کارگران مشابه باعث نفرین و نفرت آنها می شود. لازم است لایحه یکسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان در اسرع وقت تقدیم مجلس شود.

این نماینده مردم همچنین گفت: تا کی باید صدور دستورات نظامی به سربازان و مرزبانان دیروز و مستمری بگیران امروز در پیچ و خم های اداری به تعویق بیفتد، آقای رئیس جمهور، مردم شریف شهرستان ساک منتظر تحقق خواسته شما هستند. وعده های سفر سال گذشته به استان در خصوص بازگشایی مرز سیف و بهره برداری از فرودگاه سقز، آقای وحیدی وزیر کشور است، متاسفانه مسمومیت سریالی دانش آموزان در سراسر ایران چند سالی است که اتفاق می افتد. ماه ها و به چالش و بدون پاسخ تبدیل شده است، علیرغم تاکید مقام معظم رهبری بر جدیت در شناسایی و اشد مجازات برای عاملان این جنایت علیه بشریت، هنوز شاهد اقدامی رضایت بخش و قطعی نیستیم، انتظار می رود کل موضوع با جدیت پیگیری و نتیجه قطعی به اطلاع مردم خواهد رسید تا دیگر شاهد برهم خوردن آرامش جامعه نباشیم.

رحیمی در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در طول 3 سال خدمت به عنوان نماینده مجلس شاهد حضور 3 وزیر در این وزارتخانه بوده ام اما مشکلات راه های بین شهری در حوزه انتخابیه من به قوت خود باقی است و هر روز شاهد حوادثی هستم تا زمانی که نمایندگانی در زیر دست شما هستند که صندلی هایشان در رفت و آمد وزرا در دولت های مختلف محفوظ است، دلخراش و کشنده هستیم، مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتد و خواهند شد. به ما، شما و ملت بخندید.

دیدگاهتان را بنویسید