قالیباف: امیدواریم تا دو ماه آینده لایحه حجاب در مجلس به تصویب برسد/ تعداد نمایندگان حقوقی این لایحه به 60 نفر افزایش یافت/ مجلس لایحه اولیه پیشنهادی را پاسخگوی نیاز جامعه نمی‌داند. به همین دلیل شبانه روز روی این موضوع کار می کند

قالیباف: امیدواریم تا دو ماه آینده لایحه حجاب در مجلس به تصویب برسد/ تعداد نمایندگان حقوقی این لایحه به 60 نفر افزایش یافت/ مجلس لایحه اولیه پیشنهادی را پاسخگوی نیاز جامعه نمی‌داند.  به همین دلیل شبانه روز روی این موضوع کار می کند

محمدباقر کلیباف رئیس شورای اسلامی گفت: مجلس احساس نمی کند لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب پاسخگوی نیاز جامعه باشد و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می کند.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب جوابگوی نیاز جامعه نیست و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می شود، گفت: این لایحه پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر در نهمین همایش سراسری سران مجالس جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام به بررسی روند بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس پرداخت و گفت: در حال حاضر قانون حجاب در کشور وجود دارد. و هیچ کس نمی تواند به بهانه اینکه قانون جدید حجاب در حال بررسی است از انجام وظایف و مسئولیت ها دوری کند.

به گزارش صداوسیما از قم، محمدبکر کلیباف با اشاره به طرح پیشنهادی لایحه عفاف و حجاب، افزود: این لایحه در واقع یک لایحه جرم انگاری بود، اما ما در مجلس معتقدیم علاوه بر تخطی از موازین حجاب، باید رعایت شود. در عین حال مسائل فرهنگی و هویتی نیز باید پیگیری شود.

وی با اشاره به مسئولیت 32 سازمان و نهاد در بحث حجاب گفت: 31 سازمان که تکالیف قانونی مثبتی در خصوص حجاب دارند در این زمینه کم کاری کرده اند اما در عین حال مطالبه گری از سایرین نیز دارند.

رئیس شورای اسلامی افزود: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را پاسخگوی نیاز جامعه نمی داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می کند.

قالیباف از افزایش مفاد قانونی لایحه عفاف و حجاب به 60 خبر داد و گفت: این لایحه در حال حاضر در کمیته های تخصصی در حال بررسی است اما امیدواریم تا دو ماه آینده به تصویب شورای اسلامی برسد.

رئیس شورای اسلامی در ادامه دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران را خلاف شرع و قانون دانست و گفت: هیات نظارت بر نمایندگان به شدت بر این موضوع نظارت دارد زیرا نمایندگان نباید تعیین کنند که چه کسی می‌نشیند. در کرسی قدرت در نهادها.

کلیباف تاکید کرد: نمایندگان مجلس در واقع قانونگذار کشور ما هستند و بیش از هر چیز باید به قانون احترام بگذارند.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مشکل ما در اقتصاد این است که مسیر کار را از مردم گرفته ایم.

کلیباف خاطرنشان کرد: در هر زمینه و مشکلی که مردم وارد میدان شوند مشکلات حل می شود و برای گره گشایی باید از خود مردم کمک گرفت.

وی ایمان به سنت های الهی و سپردن امور مردان را عامل پیروزی در مشکلات دانست و گفت: ما همیشه با دشمنان می جنگیم و هرگز نباید از این امر غافل شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به تغییر عرصه و مرحله جنگ دشمنان گفت: امروز میدان مبارزه و دشمنی بسیار فراتر از جنگ سنگین است و در عرصه های بسیار گسترده تری از جمله اقتصاد و فرهنگ و… با دشمنان می جنگیم. همیشه باید این مشکل را در ذهن داشته باشیم

وی همچنین به موضوع کم آبی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رفع مشکل کم آبی برای مردم این منطقه از طرق مختلف به ویژه انتقال آب از 140 کیلومتری سیستان و بلوچستان و موضوع در حال پیگیری است. تامین آب پایدار در این منطقه تا یک سال آینده

قالیباف در ادامه به جایگاه هیئت ها در جامعه اشاره کرد و گفت: هیئت ها عرصه ای برای ادامه مبارزه با دشمنان هستند و جوانان ما باید این مبارزه را به خوبی ببینند و بشناسند.

وی گفت: تلاش و تشخیص حق از باطل باعث می شود که کمک خداوند به انسان برسد و مشکلات و موانع برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی، موفقیت و برتری جوانان فلسطینی در برابر دشمن صهیونیستی را یکی از مظاهر یاری خداوند دانست و گفت: پیروزی از آن کسانی است که در راه خدا جهاد می کنند و به یاری خداوند، فلسطینی ها. جوانان از صخره به موشک رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید