کار پژوهشی حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844111

محمد باکر محمدی لائینی گفت: حوزه پرستاری ظرفیت های خوبی در زمینه تولید علمی دارد و این ظرفیت باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی صبح امروز در هیئت امنای حوزه علمیه خواهران مازندران با تبریک دهه کرامت با تلاوت آیه 142 اعراف گفت: فرصت را به عبادت ببریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به کودتاهای فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مراکز مذهبی و راهپیمایی های ما باید مجهز به تحقیقات علمی باشد و تحقیقات ما متناسب با نیاز زمان باشد.

وی با بیان اینکه در فقه حکومت و احکام سلطان منابع قوی داریم، اما عصاره کم داریم، گفت: خدای متعال را شاکریم که حوزه در حال مبارزه است و فقه در موارد مختلف مورد توجه و مطالعه قرار می گیرد.

محمدی لائینی با بیان اینکه فقه از ضروریات جامعه امروزی است، افزود: در حوزه علم کلام، مردم همواره نگرش مستند و محکمی دارند تا در جهان بینی خود نسبت به خانه ای که در آن زندگی می کنند و صاحب آن، راه و روش صحیح را اتخاذ کنند. و پایان کار.»

وی با بیان اینکه فقه و کلام ما باید متناسب با مسائل روز باشد، گفت: در علم کلام و فقه قدیم بضاعت زیادی داریم اما نیاز به به روز رسانی نیز دارد.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید دید دشمن روز به چه مسائل حوزوی پرداخته و تدابیری برای به روز رسانی این موضوع اندیشیده شود، ادامه داد: طرح پژوهشی باید از رها شدن فارغ التحصیلان جلوگیری کند و دیگران بتوانند از دانش بهره مند شوند. این گروه

وی با اشاره به پتانسیل علمی خواهران دانشجو گفت: برای جمع بندی بازخورد حاصل از آموخته های خود تنها در قالب تحقیق بازیافت، در چرخه ای بدون تولید است که نیاز به بازار محصولات این حوزه دارد. مدیریت شد.”

محمدی لائینی با بیان اینکه پژوهش در حوزه و علوم دینی باید در سطح جهانی شناخته و مورد پذیرش قرار گیرد، افزود: قدمت دانشگاه در کشور ما 100 سال است، حوزه 400 ساله نباید دانشگاه را ملزم به شناخت پژوهش کند. .

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با ایجاد نهادی متشکل از پرستاران پژوهشگر این منویات رهبری را در استان اجرا کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم در عرصه علوم انسانی و فقهی در کشور پیشگام باشیم.

حجت الاسلام جواد قائمی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل همه سازمان های آموزشی بحث نتایج فارغ التحصیلان این سازمان آموزشی است، گفت: تولید علمی مهم ترین بعد این تشکل های آموزشی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران به شعار سال رهبری مبنی بر تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: دولت را در حوزه های مختلف نگاه کنید.

قائمی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا برای اجرای این منویات رهبری در استان موسسه پژوهشی پرستاران راه اندازی کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه علوم انسانی و فقهی در کشور پیشگام باشیم.

وی گفت: در تلاش برای شناخت بهتر فقه حکومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، باید اندیشه های معظم له را بازخوانی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید