حوزه علمیه در تبیین مقدم است/ پذیرش طلاب در حوزه های پرستاری آغاز شد


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820069

مدیر حوزه های علمیه پرستاری کشور از آغاز ثبت نام حوزه های علمیه پرستاری از 15 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: حوزه های علمیه پیشتاز تبیین رسالت جهادی خود هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل ظهر امروز در نشست خبری با عنوان پذیرش در سمینارهای پرستاری در سراسر کشور اظهار داشت: همه ساله خواهران و برادران زیادی در حوزه های علمیه پذیرش می شوند تا آنچه را که می آموزند به دیگران بیاموزند.
وی ادامه داد: پذیرش سمینارهای پرستاری از سطح 2 و سپس در سطوح 3 و 4 آغاز می شود.
مدیر حوزه های علمیه پرستاری کشور با اشاره به اینکه شعار امسال جذب بیوت صالح است، گفت: یکی از مهمترین مسائل برای جذب دانشجو بحث جهاد است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.
وی افزود: حوزه های علمیه در تبیین کارهایی که باید به درستی انجام شود پیشتاز هستند.
حجت الاسلام فاضل با اشاره به تبیین شعار سال توسط دانش آموزان گفت: تبیین صحیح شعار سال توسط نخبگان یکی از راهکارهای موثر برای اجرای شعار سال است که باید دانش آموزان در این امر مشارکت داشته باشند. برای انجام این کار.

ما به دنبال توسعه کیفی در جذب داوطلب هستیم
همچنین در ادامه این جلسه آزاده صدر شیرازی مدیرکل پذیرش و ارزشیابی سمینارهای پرستاری با اشاره به میزان پذیرش در سال 1400 نسبت به سال 1399 گفت: با ثبت نام در سال 1400 نسبت به سال 1399 میانگین افزایش داشته ایم. 34 درصد و در هنگام ثبت نام نام نهایی که پس از آزمون، مصاحبه و … انجام می شود 15 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در برخی استان ها با توجه به راه اندازی بهینه حوزه های علمیه پرستاری رشد بالای 70 درصدی داشته است.
مدیرکل پذیرش و ارزشیابی حوزه های علمیه پرستاری در خصوص ثبت نام اتباع گفت: 191 شهروند از کشورهای همسایه مانند عراق، پاکستان، افغانستان و هندوستان ثبت نام و در نهایت 103 نفر پذیرفته شدند.
وی ادامه داد: 60 درصد از ثبت نام شدگان متاهل و 40 درصد مجرد و 93 درصد به صورت روزانه و 7 درصد خوابگاه ثبت نام شده اند. البته سیاست برای ثبت نام های محلی است و بیشتر در این مسیر حرکت خواهم کرد.
صدر شیرازی با اشاره به امسال گفت: پنج هزار داوطلب در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 2312 نفر موفق به ورود به سطح 3 حوزه شده اند. 760 نفر در سطح 4 ثبت نام کرده اند که از این تعداد 184 نفر پذیرفته شده اند.
وی گفت: به دنبال کمی توسعه نیستیم و سعی کرده ایم از بین داوطلبان بهترین گزینه ها را انتخاب کنیم.
مدیرکل پذیرش و ارزشیابی حوزه علمیه پرستاری با اشاره به اینکه پذیرش در سال جدید از 15 فروردین ماه آغاز شد، گفت: در سطح کشوری.
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفیت گزینش و پذیرش مجبور شدیم استانداردهایی را در گزینش و پذیرش داوطلبان بررسی کنیم که این کار انجام شد و قطعا در سال جدید رشدی وجود نخواهد داشت و شاید پذیرش کمتر شود. نسبت به سال گذشته
صدر شیرازی گفت: بازنگری در قوانین پذیرش و انتخاب رشته عمومی، افزایش معدل 12 به 14 پذیرش، برگزاری آزمون دکتری، بررسی روش های مصاحبه، حذف در رشته های غیر مرتبط و برخی موارد دیگر از استانداردسازی شاخص ها است. جذب

60 هزار دانشجوی پرستاری در حوزه های علمیه پرستاری تحصیل می کنند
همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسینعلی تهرانی با اشاره به اینکه بیش از 500 مدرسه در کشور داریم، گفت: 418 مدرسه پایه دوم، حدود 84 مدرسه سطح سه و 20 مدرسه سطح چهار در این مدارس فعال هستند.000 خواهر خواهر .
وی ادامه داد: بیشتر فارغ التحصیلان پایه دو جذب آموزش و پرورش و فارغ التحصیلان پایه سه جذب فعالیت های آموزشی در حوزه و مراکز آموزشی و تعدادی نیز در حوزه پژوهشی فعال هستند.
سرپرست معاونت آموزشی افزود: بیشتر مدیران میانی حوزه های پرستاری را بانوان تشکیل می دهند. ما همچنین برای تربیت و آموزش زنان تحصیلکرده تلاش می کنیم.
وی ابراز کرد: در سال تحصیلی جدید در صورت عادی بودن شرایط کلیه کلاس ها، ثبت نام از 15 فروردین تا پایان اردیبهشت ماه و آزمون 17 تیرماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید