سمینارها نقش پررنگ تری در تبیین و تحکیم بنیان خانواده دارند/ثبت نام حوزه های علمیه پرستاری تا پایان خرداد ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; ملیحه وکیلی، رئیس حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تربیت بانوان در تراز انقلاب اسلامی برای ترویج ارزش های اسلامی و تحقق اسلام و انقلاب اسلامی مهمترین هدف برگزاری این سمینارها است. و ایفای نقش زنان در حوزه های مختلف علمیه را می طلبد.»

وکیلی گفت: اولویت حوزه های علمیه بانوان بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و تکیه بر تجربیات ارزشمند گذشته برای رفع نیازهای جامعه در عرصه های مختلف از جمله پاسخگویی به شبهات و تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی است.

وی ادامه داد: تبلیغات، گسترش و تبیین حوزه های علمیه منحصر به مناسبت ها نیست، بلکه برنامه های متنوعی در روزهای مختلف سال برگزار می شود و امروز نیز با توجه به حجم مشکوک دشمنان در فضای مجازی، کارآموزان حوزه علمیه برای خنثی سازی دشمنان جنگ توطئه ای برنامه ریزی می کنند. “آنها طرح های نرمی می سازند.


انقلاب اسلامی حوزه های علمیه را احیا کرد

رئیس حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب احیای حوزه های علمیه شده است، گفت: در دوران انقلاب حوزه های علمیه به اوج شکوفایی رسید و اثربخشی خود را در رفع نیازهای جامعه نشان داد تا تقویت شود.

وکیلی یادآور شد: زنان در دوران انقلاب اسلامی همواره در عرصه های مختلف پیشگام بوده و همواره در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند که آخرین نمونه آن بیماری عروق کرونر قلب است که در کنار سایر اقشار جامعه در عرصه های مختلف زحمات زیادی کشیده است.

وی ادامه داد: درخشش زنان و رسیدن به خودباوری در عرصه‌های مختلف بسیار مهم است و خوشبختانه فضا برای نقش‌آفرینی و فعالیت برای زنان در عرصه‌های مختلف فراهم شده است و بیان حکیمانه امام (ره) مبنی بر انسان بودن زن بسیار مفید است.

سمینارها باید نقش بیشتری در تبیین و تحکیم بنیان خانواده در جهاد داشته باشند

رئیس حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: جامعه امروز ایجاب می کند که حوزه های علمیه در تبیین و تحکیم بنیان خانواده که از نکات برجسته مقام معظم رهبری است نقش بیشتری داشته باشند و محور فعالیت های حوزه های علمیه بر جهاد است. “


ثبت نام حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی تا پایان خردادماه ادامه دارد

وکیلی افزود: برای اجرای مأموریت های حوزوی، جذب و پذیرش بانوان برای ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد و تا پایان خردادماه ادامه دارد که تاکنون 300 نفر ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 1700 طلبه فعلی و 1700 دانش آموخته در حوزه های علمیه استان مرکزی داریم که مهلت پذیرش آنها تا پایان خرداد ماه است.

رئیس حوزه علمیه پرستاری استان مرکزی گفت: ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد سطح 2، کارشناسی ارشد سطح 3 و دکتری سطح 4 است و آزمون ورودی 26 تیرماه برگزار می شود.

وکیلی بیان کرد: شرایط ثبت نام دیپلم سطح 2 با معدل بالای 14 و حداکثر 30 سال و پذیرش تا پایان سیکل سالانه نهم و معدل بالای 15 و زیر 18 و موفقیت سطح 3 در سطح. 2 و سطح 4 موفقیت در گذراندن سطح 3 حوزوی است و برای سطح 3 و 4 مدرک دانشگاهی ممکن است کافی نباشد.

وی گفت: علاقه مندان به ثبت نام می توانند به حوزه های علمیه سراسر استان مراجعه یا به سایت حوزه علمیه مراجعه کنند و نتیجه آزمون نیمه دوم مردادماه اعلام می شود تا پذیرفته شدگان در مهرماه به تحصیل بپردازند.


ثبت نام حوزه های علمیه پرستاری تا پایان خرداد ماه ادامه دارد

رئیس حوزه پرستاری استان مرکزی افزود: سال گذشته بیش از 500 نفر ثبت نام اولیه داشتند که از این تعداد 330 نفر استخدام شدند و نسبت به سال 99 بیش از 21 درصد رشد داشته و امسال 450 نفر ظرفیت پذیرش داریم که امیدواریم. آنها به خوبی مورد استقبال قرار خواهند گرفت.”

وی یادآور شد: آموزش در حوزه های علمیه کاملا رایگان است و در سه منطقه دلیجان، زرندیه و آستانه خوابگاه داریم که ظرفیت هر کدام 10 نفر در سال است.

وکیلی گفت: همچنین طلاب غیرایرانی داریم که توسط اتباع افغانستانی در حوزه اراک، ساوه و دلیجان و توسط اتباع ترکیه در حوزه علمیه آشتا جذب شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید