متن بیانیه طلاب حوزه علمیه الزهرا (س) هش شهرستان در محکومیت اغتشاشات اخیر


ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914466

طلاب حوزه علمیه الزهرا (س) شهر هش با صدور بیانیه ای اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تفتان ما ، با توجه به حوادث و ناامنی های ایجاد شده در کشور و بی احترامی به اسلام و لباس مقدس روحانیت، طلاب و طلاب حوزه علمیه الزهرا خاش بیانیه ای صادر کردند. و این اقدامات را انجام داده است. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله القاسم الجبارین
خدای متعال را شکر
سلام و درود بر امام زمان (عج)
علمای اخلاق با سلام و درود بر روح شهیدان و روح پیروز امام راحل و با درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، از فضیلت بزرگی به نام شجاعت سخن می گویند و آن را یکی می نامند. از چهار فضیلت نفسانی است. این فضیلت اخلاقی تنها به قدرت دست و قدرت شمشیر تعبیر نمی شود، بلکه جوهره آن را در ثبات و استواری در انجام وظایف و جلسات ارتباطی می توان دید.
بخشی از تخلف در فقدان عنصر شجاعت از روحانیون است.

حال سوال این است که
چرا دانشمندان و روحانیون ساکت هستند یا دیر عمل می کنند؟
اگر نه، مقدمه واجب واجب است، وحدت و حفظ نظام اسلامی امری واجب است و مقدمه آن روشنگری، اقدام و عمل برای حفظ نظام است. ما به عنوان جامعه روحانیت حقوق مردم، آسایش از دست رفته و چهره پریشان شهر را می خواهیم. هر کشوری برای ایجاد مقررات و امنیت خود قانونی دارد که بر اساس آن همه ملزم به رعایت قوانین هستند.
کجای قانون کشور ما اعتراض را آسیب رساندن به اموال عمومی، اموال عمومی و اموال خصوصی مردم می داند؟
چگونه از حقوق زنان صحبت کنیم وقتی ترس و اضطراب در زندگی زنان شهرمان رخنه کرده است.

عمامه را نتیجه تبعیض و بی عدالتی ساختند.
چه تبعیضی؟
نظر شما در مورد 43 سال بی عدالتی چیست؟
قبل از انقلاب که مدارس علمیه وجود نداشت، تعداد انگشت شماری از طلاب مجبور بودند برای تحصیل به کشورهای همسایه بروند و آن هم با مشقت فراوان، اما به برکت این انقلاب و نظام مقدس، اکنون شاهد تأسیس مدرسه هستیم. تعداد زیادی مدرسه به آنها مذهب و مدرسه در سطح شهر و استان آزادی بیان می گویند! اهمیت آزادی بیان را باید در عربستان سعودی جستجو کرد.
چون پلیس به منبرها دیکته می کند که چه بگویند و دیگر اجازه صحبت ندارند. و سکوت آخرین آزادی بیان آنهاست.

اما در کشور عزیزمان تریبون برای ابراز نظر برای همه مهیا است، گاه دانش آموزان، ورزشکاران و… از بی عدالتی و عدم آزادی بیان در این استان گلایه می کنند، اما در جلسات خود وقت دارند با آن ها صحبت کنند. که با نظر خود موافق نیستند نمی دهند.
و در مورد تبعیض در عرصه های مختلف، برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار هم به برکت این نظام مقدس پیشرفت کرده اند.

آنها از تبعیض بین مقامات دولتی و وزارتی و نمایندگان مجلس صحبت کرده اند، اما همه ما شاهدیم که عکس آن در سطح جامعه اتفاق می افتد.

در پزشکی و بهداشت و درمان، قبل از انقلاب چند پزشک، ماما، پرستار و پیراپزشک از این استان در جامعه داشتیم؟
بعد از انقلاب چطور؟

در سکوهای موفقیت ورزشی تعداد ورزشکاران استان پیشرفت چشمگیری داشته است.

خدمات انقلاب برای این استان کم نیست: راه آهن، گازرسانی، کمیته امداد، راه و شهرسازی، برق رسانی، مدرسه سازی، آبرسانی… اگر اینها خدمات نیست پس چیست؟

کشور بدون مشکل و کسری نیست، می دانیم و می بینیم، اما این نباید به این معنا باشد که آب به آسیاب دشمن بریزیم و راه را برای ورود دشمنان به کشور باز کنیم و بیت یاس در گوش بخوانیم. فرزندان این سرزمین .

فرزندان ما امیدهای آینده کشور اسلامی که دشمن موقعیت و مقاومت و آزادی آنها را نبیند به وحدت ما تکیه کنند.
با ذهنی آرام و فارغ از دغدغه های سیاسی اهداف خود را دنبال کنند.
اما ما چه کردیم؟ خرد شدن و قطبی شدن به ذهن آنها تزریق شد.

همه ما بر آرمان های واقعی انقلاب اسلامی خود ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد که بذر ناامیدی در دل مردم ما کاشته شود.

ما طلاب و روحانیون بسیجی شهرستان هش ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بویژه شهدای طلبه و روحانی، اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام و خواستار برقراری امنیت و آرامش در جامعه برای همه است و مخالفت خود را با هر نوع دوگانه انگاری اعلام می کنیم و اعلام می داریم که ایجاد و تظاهر به تبعیض و ایجاد تفرقه و اختلاف که موجب سوء استفاده دشمنان می شود.

سلام بر شما و رحمت و برکات خدا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید