بیانیه مشترک حوزه های علمیه خواهران در محکومیت فیلم عنکبوت مقدس


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843750

مرکز مدیریت حوزه علمیه پرستاران و جامعه الزهرا(س) با صدور بیانیه ای مشترک در خصوص ساخت و اکران فیلم سینمایی عنکبوت مقدس خواستار پیگیری قانونی و قانونی از سوی مراجع ذیصلاح شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش حوزه های علمیه سستر، پس از تولید و اکران عنکبوت مقدس که ایران و اسلام را دچار تردید و اهانت به مقام شامخ اهل بیت (علیهم السلام)، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و الزهرا (س) کرده بود، جامعه اقدام به صدور یک نامه مشترک کرد. بیانیه محکومیت و درخواست پیگیری قانونی و قانونی موضوع از مراجع ذیصلاح.

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

آنها با نور خود به نور خدا پناه می برند و خداوند قادر و شکست ناپذیر است.

مرز بین دوستی و دشمنی گاهی از یک مو باریکتر است. در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی، مسائل مهمی بارها از طریق رسانه ها به زبان هنر یا غیر آن مورد نقد قرار گرفت و گاه این امر باعث تشنج شد. اما بی توجهی به زیارتگاه های دینی و حرمت ائمه (علیهم السلام) مشکل دیگری و اجتناب ناپذیر است.

بار دیگر به بهانه انتقاد از یک معضل اجتماعی، تخطی از دین صورت گرفت و اقدامات غیرمنطقی عده ای با برداشت نادرست از چیزی جدا از دین و دینداران، دستاویزی برای انکار دین شد.

اگرچه اصل ورود رسانه ها به عرصه نقد آگاهانه قابل تقدیر است; اما انتقاد زمانی سازنده است که مقدسات را زیر پا نگذارد و مقدسات را آزار ندهد.

فیلم «عنکبوت مقدس» از جمله آثاری است که خواه ناخواه مرز نقد و ادبیات را درنوردیده و اراده یا ناملایمات با بیان یک ناهنجاری مهم اجتماعی، به حال زشتی تبدیل شده است.

ما محبین مکتب اهل بیت علیهم السلام به عطوفت و مهربانی خاندان عصمت و طهارت و احسان این بزرگان عزیز امت اسلامی اذعان داشته و ضمن محکومیت اولین نابهنجاری اعتراض می کنیم. در برابر چنین رفتارهای غیرمنطقی

سیر عصمت و طهارت اهل بیت علیهم السلام و سیره خیرخواهانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت شکوهمندش پر از نقاط نورانی و دلسوزانه است.

بدیهی است که اقدامات محکوم شده در فیلم مورد تایید هیچ مؤمن دلسوز نخواهد بود. اما آیا انصاف است که اقدامات بی تدبیری برخی را بهانه توهین به دین مقدس اسلام و ائمه عظام آن دین قرار دهیم؟

«مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران» و «جامعه الزهرا سلام الله علیها» ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان دست اندرکار کشورمان که همواره خط خود را از جامعه به اصطلاح بی درد هنرمندان اسلامی جدا کرده اند. حمایت از فرهنگ و آداب و رسوم والای اسلامی ایران، با محکوم کردن اقدامات بی‌ملاحظه برخی هنرمندان که موجب ناامیدی ایران و اسلام می‌شود، اعتراض کرده و امیدواریم در عین رسیدگی قانونی به موضوع از سوی مراجع ذی‌صلاح، جامعه محترم و مذهبی ایران شاهد تکرار چنین حوادثی نباشند. .

دیدگاهتان را بنویسید