پذیرش 713 داوطلب در سطوح مختلف در حوزه علمیه خواهران استان یزد


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896507

مدیر حوزه های علمیه سیسترسیان استان یزد اعلام کرد؛

حجت الاسلام کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: 22 مدرسه در سطح دو استان یزد فعال است که از این تعداد 3 مدرسه در مدارس سیکل و 14 مدرسه در مقطع دیپلم پذیرفته می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد کارگر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه تحصیلات حوزوی در کنار تهذیب گامی در جهت تحصیل است، اظهار داشت: امسال سه هزار نفر در خواهران استان یزد فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در سطح سه از پنج حوزه شامل; تفسیر العلوم قرآن، فقه و اصول، کلام با گرایش امامت، سمینار ادبیات عرب و مشاوره با رویکرد اسلامی پذیرفته شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد ادامه داد: در سطح چهارم دو مدرسه در حوزه های علمیه استان یزد با رشته های حقوق خانواده، مطالعات تربیتی قرآن و تفسیر تطبیقی ​​فعالیت می کنند.

کارگر تصریح کرد: در شهرستان میبد امکان تحصیل در رشته تفسیر علمی قرآن و در اردکان تحصیل اخلاق و معارف اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد طلاب در حوزه علمیه استانی یزد گفت: تعداد داوطلبان امسال 495 نفر در سطح دو، 167 نفر در سطح سوم و 51 نفر در سطح چهارم و در مجموع 713 نفر است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد گفت: حداقل معدل 15 و حداکثر 18 سال حداقل معدل 15 و حداکثر 18 سال و حداقل معدل 14 و حداکثر 40 سال است.

کارگر تصریح کرد: حوزه علمیه سیسترسین علاوه بر دروس نظری، فعالیت های فرهنگی نیز ارائه می دهد.

وی گفت: طلاب به عنوان مبلغ به مدارس، دانشگاه ها و جامعه اعزام می شوند و امسال نیز 400 مبلغ زن از استان یزد برای تبلیغ دین اعزام شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید