ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان قزوین آغاز شد

حجت الاسلام رضا کاظملو در این نشست گفت: حوزه علمیه استان قزوین زیرمجموعه حوزه علمیه کشوری با 6 مرکز آموزشی، پنج مرکز کارشناسی و سطح دو است و در مجموع 190 واحد درسی در آن تدریس می شود.

وی افزود: ثبت نام حوزه علمیه خواهران قزوین همزمان با سراسر کشور در سطوح عمومی و تکمیلی آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

کاظم لو گفت: از اواخر اردیبهشت تا 17 تیرماه همچنان آماده پذیرش حضوری داوطلبان هستیم.

مدیر حوزه علمیه پرستاران استان گفت: پذیرش در دوره عمومی (سطح 2) در دو دوره ویژه برای افراد دارای دیپلم و دیپلم و بالاتر انجام می شود.

کاظم لو ادامه داد: متقاضیان برای اطلاع از شرایط پذیرش و منابع آزمون و مصاحبه می توانند به صورت حضوری با مدارس و یا سایت paziresh.whc.ir تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان حوزه علمیه در آموزش و پرورش، قوه قضائیه، سپاه و صدا و سیما فعالیت می کنند، افزود: در زمینه حجاب، آسیب های اجتماعی و طلاق نیز آموزش های لازم را داریم.

مدیر حوزه علمیه پرستاران قزوین خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه پرستاران استان 325 نفر است که پس از مصاحبه این تعداد را در مدارس قرار خواهیم داد.

کاظم لو در خصوص شرایط ثبت نام اظهار داشت: ثبت نام در مقطع سیکل برای متقاضیان حداکثر 18 سال و با مدرک و معدل حداقل 15 و در مقطع دیپلم با حداکثر سن 40 سال و معدل قابل قبول است. درجه 15 آماده پذیرش ما داوطلب خواهیم بود.

وی افزود: برای قبولی در سطح سه حوزه علمیه نیاز به داشتن پایه دو است و شرایط خاص سنی لحاظ نمی شود.

مدیر حوزه علمیه پرستاران استان با اشاره به زمان برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه پرستاری خاطرنشان کرد:

رشد 37 درصدی دانش‌آموزان در سال گذشته

وی افزود: در مقطع کارشناسی معدل بالای 18 و دارای اثر پژوهشی ممتاز و یا دارای مقالات علمی و دانشنامه از شرکت در آزمون معاف می شوند.

کاظم لو تعداد دانشجویان در حال تحصیل را 838 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 940 دانشجو و فارغ التحصیل در رشته پرستاری داریم که در اقشار مختلف فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان افزود: حوزه علمیه خواهران حدود 106 مدرس در رشته های ادبیات عرب، قرآن و حدیث، عقاید اسلام و مکتب تشیع، احکام، فقه و اصول، اخلاق و معارف اسلامی، تاریخ اسلام مشغول به کار است. و سیره معصوم (ع)، منطق و فلسفه، مسائل زن و خانواده در اسلام و روشها و مهارتها. آنها به عنوان تبلیغ، تحقیق و تدریس تدریس می کنند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه کارشناسان حوزه علمیه خواهران می توانند به عنوان مبلغ دینی در مجامع و مجالس بانوان، معلم دینی، عربی، علوم اجتماعی و مربیان مدارس، مشاور دینی نوجوانان، جوانان و بانوان به جامعه اسلامی خدمت کنند، اما هدف حوزه علمیه خواهران نه تنها تربیت و تربیت نیرو برای کار، بلکه بیش از هر چیز تربیت مادران متدین توانا است که منشأ خیر برای خانواده و جامعه باشند.

کاظم لو گفت: حوزه علمیه در کنار دستگاه های دولتی و غیردولتی آمادگی آسیب های اجتماعی را دارد که باید به این ابعاد رسیدگی شود و همه نهادهای آموزشی و اجتماعی در این مسائل ورود کنند.

وی در پایان گفت: با همه مواضع و هجمه هایی که علیه روحانیت صورت گرفت، سال گذشته نسبت به سال های گذشته 37 درصد افزایش جذب طلاب داشتیم و از نظر رشد در حوزه های علمیه جزو دو استان برتر کشور بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید