نامه خانه طلاب جوان کوم به رئیس جمهور/ فراهم آوردن زمینه تعامل بین طلاب جوان حوزه و دولت

ساعت: 22:11
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795605

رئیس خانه طلاب جوان شهرستان کوم در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت حوزه های علمیه و طلاب و طلاب جوان پیشنهاد می شود با توجه به سفر آتی معظم له به کوم زمینه تعامل فعال دولت و ایجاد حوزه فراهم شود. “.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عباسی رئیس خانه طلاب جوان کوم در یادداشتی نوشت:

به نام خدا

در محضر حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیس رحمت الله علیه

با سلام و عرض ادب

نگرانی از تشکیل حکومت مردمی که از اصول محوری مکتب امام خمینی(ره) است، بارها از سوی معظم له بیان شده است. اقدامات و اظهارات شما تا کنون مؤید عزم خاصی در این راستا است.

متأسفانه یکی از کاستی های سبک مدیریتی دولت قبل این بود که پیوند اداره و برنامه ریزی با عقلانیت و اراده عمومی مردم تضعیف شد و این امر باعث بروز مشکلات جدی در تصمیم گیری مدیران و حرکت و نقش آفرینی شد. از مردم.

بسیاری از مشکلات کشور در سال های اخیر ناشی از عدم ارتباط دولت با منبع قدرت ابدی مردم است. در واقع تجربه آن سالها مروری عملی بر یک درس تاریخی بود که امام خمینی (ره) به همه دولت ها آموخت که امید به مردم امید واقعی است و امید به دیگران امیدی باطل و فانی. و البته کشور با همه بی مهری ها و اشتباهات مدیران همواره با همان قدرت ملی و الهی بر همه چالش ها فائق آمده است. این همان نیرویی است که در کنار عقلانیت مردم در این سال های پر استرس تحریم، هویتی عزیز و صبور را به اثبات رسانده است و نیرویی است که اساساً باعث پیشرفت چشمگیر این کشور در چهل سال به بعد شده است. اگر خدا بخواهد از این خواهد بود.

ایده محوری ولی فقیه برای اجرای حکومت مردمی، نظریه «حلقه‌های میانی» است. حلقه های نخبگان انقلابی برخاسته از مردم و متصل به دولت هستند که بار کشور را به دوش می کشند و در قالب اتاق های فکر و برنامه ریز به کمک برنامه ریزان و مدیران کشور می آیند و صحنه شفافی بین مردم و دولت مردمی شکل می دهند. . ، برنامه ها و سبک های مدیریتی انتقادی و به طور خلاصه موتورهای پیشرفت و عدالت هستند.

حوزه علمیه همواره نقش عمده ای در ایجاد جریان های فعال اجتماعی و مردمی داشته است. این جریان همیشه از سوی مردم برخاسته و در خط مقدم و الهام بخش حرکت های مردمی بوده است، چه در شکل گیری انقلاب اسلامی، چه در دوران دفاع مقدس، چه در زمان تهاجم فرهنگی و چه در مشکلات و بحران های اقتصادی مانند. سیل، زلزله و کرونا.

در این راستا با توجه به ظرفیت حوزه های علمیه و طلاب و طلاب جوان، پیشنهاد می شود با توجه به سفر آتی معظم له به کوم، زمینه تشکیل «سکوی تعامل فعال دولت و حوزه علمیه» فراهم شود. ”

ارتباط حوزویان با مدیران و برنامه ریزان کشوری از یک سو زمینه ایجاد شفافیت در عرصه حاکمیتی را برای عموم مردم فراهم می کند و زمینه را برای ایجاد جریانات مطالبه گری واقعی و اتاق فکر نخبگان فراهم می کند و ما هستیم. شاهد جوشش هستیم در حلقه های میانی می توان گام موثری در جهت تحقق دولت اسلامی برداشت.

از سوی دیگر این تعامل زمینه را برای پیوند حوزه با مشکلات اصلی و اساسی کشور فراهم می کند و زمینه را برای تسریع در تحول حوزه، تحول مناسب با رسالت تاریخی و انقلابی و برخاسته از هویت حوزه فراهم می کند. . استقرار و حمایت از نظام مقدس اسلامی.

شایان ذکر است که با توجه به تجربه قبلی، نباید این تعامل محدود بین دولت و گروه های فکری حوزه یا دولت و مسئولان ارشد حوزه باشد. بلکه باید این پیوند بین کارشناسان میانی دولتی و طلاب جوان حوزه ها و مراکز مربوطه ایجاد شود. هدف اصلی از این ارتباط، ارائه گزارش های جدید و واقع بینانه از موضوعات مهم ملی و بین المللی از مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد فضا برای تأمل بیشتر در مسائل کشور است.

با تشکر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید