«ازدواج» هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای جهان/ فراهم آوردن زمینه ازدواج باید یکی از دغدغه های اصلی مسئولان باشد.


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880438

سنت رایجی که قربانی تجمل شده است.

انتخاب همسر و تشکیل خانواده بهترین و منطقی ترین راه برای تبلور آرامش و رسیدن به آرامش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، انسان از اولین روزهای حضورش در این کره خاکی به خوبی دریافته است که تشکیل خانواده و انتخاب همسر بهترین و منطقی ترین راه برای تبلور ثبات و رسیدن به آرامش و مطمئن ترین بستر برای پیشرفت و رشد است. . این نشان دهنده این واقعیت است که نیاز به خانواده یکی از اساسی ترین و طبیعی ترین نیازهای انسان است.

بسیاری از مشکلات روحی و خستگی های جسمی ناشی از فعالیت های روزمره با خانواده و همسر مناسب قابل درمان و رفع است و به همین دلیل خانواده تنها سازمان اجتماعی است که در طول زمان دارای کلیت و دوام خاصی است.زندگی انسان زیسته است. .


فراهم کردن زمینه ازدواج باید یکی از دغدغه های اصلی سردفتران باشد

ثریا رضایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: خانواده از منظر اسلام و آموزه های دینی نهادی مقدس، تشکیلاتی متحرک، ساحل آرامش و سکوی رشد و تربیت، جایگاه مادی و معنوی است. پیشرفت معنوی و مظهر شکوفایی و رشد .

مسئول امور فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: تجمل گرایی و چشم و هم چشمی باعث شده جوانان در امر مقدس ازدواج محدود شوند و به راحتی به این اقدام رجوع نشوند. دست، هزینه های بالای برگزاری مراسم و سختی هایی که خانواده ها متحمل می شوند.


همه مردم و مسئولان باید شرایطی را برای ازدواج آسان بین جوانان ایجاد کنند

وی با بیان اینکه اکنون ازدواج مهمترین موضوع جوانان است، گفت: همه مردم و مسئولان باید ازدواج آسان را در بین جوانان تضمین کنند زیرا ازدواج جوانان در کنار رحمت الهی از گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.


f1655262 1995 463e 8f65 a8bd52bc0b00 خبر خاکستری

رضایی توجه به اشتغال و ازدواج جوانان را یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه امروزی دانست و گفت: توجه به اشتغال و همچنین ایجاد انگیزه مثبت برای ازدواج در بین جوانان باید از دغدغه های اصلی مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری برای نسل جوان در واقع نوعی ظرفیت سازی برای پیشرفت و شکوفایی جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انسان موجودی اجتماعی است که در زندگی با ناکامی ها، تلخی ها و موانعی روبه رو است و برای حل این مشکلات نیاز به آرامش دارد تا بتواند با فکر و بینش و بصیرت آنها را حل کند.

وی افزود: از آنجایی که هدف از ازدواج رسیدن به آسایش در زندگی است، بنابراین افراد با انجام این امر مقدس می توانند با آرامش روحی و روانی بهتر مشکلات خود را در زندگی حل کنند و از فرصت ها برای رسیدن به کمال انسانی استفاده کنند.


«ازدواج» یک هنجار پذیرفته شده در همه کشورهای جهان است

فرشته ایزدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: ازدواج علاوه بر رفع نیازهای جنسی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می کند و در همه کشورهای جهان یک هنجار پذیرفته شده محسوب می شود.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی ثمره ازدواج را رسیدن به آرامش روحی و روانی می داند و خاطرنشان می کند: تکثیر نسل، تربیت فرزندانی سالم، متدین و مؤمن و حفظ خود و خانواده از اهداف ازدواج در اسلام است.

وی تصریح کرد: ازدواج انسان را نسبت به خود و دیگران مسئول می کند و در ارتقای سلامت فرد و جامعه نقش اساسی دارد زیرا ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی تجرد و بی توجهی به این سنت الهی است.


b23ffcae d37e 42b6 a135 4cea98233137 خبر خاکستری

این کارشناس علوم اجتماعی ادامه داد: نابسامانی های اجتماعی و آمار تکان دهنده بسیاری از جرایم و جنایات در جوامع غربی ناشی از سست شدن بنیان خانواده و ترک ازدواج است.

وی بیان کرد: جامعه ای که دختر و پسر، زن و مرد در آرامش، امنیت و سلامت کامل زندگی کنند و نیازهای روحی، فکری و جنسی آنها را آزار ندهد، تمام نیرو و استعدادشان مشغول کار مفید و پیشرفت است.

یزیدی برقراری مهر و محبت بین زن و شوهر و نیز صله رحم و ایثار طرفین را از عوامل ثبات در زندگی عنوان کرد و گفت: در ازدواج تفاهم مطلق وجود ندارد و جوانان باید بدانند. که یک امر نسبی است.

به گزارش مرصاد، ازدواج یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان رابطه ای پایدار و هدفمند بین زن و مرد شناخته می شود. اگرچه ازدواج به عنوان یک عمل داوطلبانه تابع خواسته ها، خواسته ها و دیدگاه های فردی است، اما زندگی اجتماعی انسان و روابط پیچیده او با محیط خود، ازدواج را با متغیرهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و حتی سیاسی در ارتباط متقابل قرار می دهد.

بنابراین در بحث مقدمه، ضرورت و آثار مثبت ازدواج باید بیشتر تلاش کنیم تا از گسترش زندگی مجردی و مجردی جلوگیری کنیم.

گرچه مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به هم مرتبط هستند و ازدواج جوانان متاثر از این مسائل است، اما ازدواج مناسب پاسخی منطقی به همه چالش هاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید