بستر نقش آفرینی مردم باید توسط نهادهای دولتی فراهم شود/ باید به طور مستمر تلاش کنیم تا مردم در همه زمینه ها کار کنند.


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897327

رئیس کانون فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله (عج) در سفر به استان ایلام با اشاره به اینکه مردم بزرگترین نیرو در نظام جمهوری اسلامی هستند و باید برای حل مشکلات کشور به میدان بیایند، گفت: نهادهای مردمی باید بستری برای ایفای نقش مردم فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری رئیس قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیة الله (عج) در سفر به استان ایلام با اشاره به اینکه مردم بزرگترین قدرت جمهوری اسلامی هستند و باید برای حل مشکل به محل بیایند، گفت: مشکلات کشور را بیان کرد و گفت: باید از سوی نهادهای دولتی زمینه ایفای نقش به مردم فراهم شود.

وی افزود: برای به ثمر نشستن خون هزاران شهید باید تلاش بی وقفه ای برای تلاش مردم در همه عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشیم.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) در جمع مسئولان و خادمان قرارگاه مردمی این استان گفت: وظیفه اصلی شما پذیرش زائران اربعین در خط مقدم جهاد است و اگر بخواهیم حذف کنیم. موانع حضور مردم را تبیین و در اختیار دولت ها قرار دهید.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: مهمترین وظیفه شما به عنوان مطالبه گر نهضت مردمی در این ایام اربعین نوشتن، شمارش و انعکاس پیشنهادات، آسیب ها و تصمیمات به رئیس جمهور است.

وی افزود: مردم بزرگترین نیرو در جمهوری اسلامی هستند و برای حل مشکلات کشور باید مردم به میدان بیایند. در واقع بدون نقش مردم نمی توان در انجام کار درست تفاوت ایجاد کرد و در جایی که از ظرفیت مردم استفاده کرده ایم، موفقیت حاصل شده است».

این مسئول تصریح کرد: ماهیت اساسی بیانیه گام دوم انقلاب، بسیج مردمی و سرکار انداختن آنهاست، بنابراین تبلور این رویکرد باید در ایام اربعین به صورت هنرمندانه و تاثیرگذار تبیین شود.

مسئول فرهنگی و اجتماعی قرارگاه حضرت بقیه الله (عج) تصریح کرد: مردم باید کاری را که متعلق به مردم است انجام دهند و این یک تجربه است. در دولت رئیس جمهور فعلی به مردم ایمان واقعی و واقعی دارند و این رویه باید به ایمان همه ارگان ها و ارکان حکومت تبدیل شود.

سرلشکر جعفری به هم افزایی و سازماندهی مستمر و مستمر گروه های مردمی در طول سال به عنوان یکی از دیگر ارکان اساسی حرکت مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل قرارگاه ها و مجامع مردمی مستلزم انسجام و هماهنگی و شبکه سازی و در نتیجه فعال شدن گروه های کوچک در قالب میدانی و هم افزایی آنها برای کار جمعی یکی از نیازهایی است که در این استان در خصوص اربعین منشا و پتانسیل خاصی دارد و باید قبل از استان های دیگر به این مهم توجه ویژه داشته باشند و این کار جهادی است و در برای مقایسه، فراتر از سختی های جنگ است و باید آن را باور کرد، باور به قدرت مردم.

وی افزود: بیش از چهار دهه از انقلاب می گذرد، به جز سال های اول انقلاب، جامعه انسانی تاریخ ساز با این میزان حضوری که در راهپیمایی اربعین شاهد بودیم، نادر است و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مسئله اصلی انقلاب حضور است.» مردم و نقش آنها در همه عرصه ها.

دیدگاهتان را بنویسید