نقش بی بدیل دستگاه قضایی در سلامت جامعه و همه نهادهای دولتی


ساعت: 23:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889966

رئیس قوه قضائیه گفت: در مرکز اطلاعات و حراست قوه قضاییه می‌خواهیم با رعایت موازین اسلامی و انسان دوستانه ضمن توجه به حریم خصوصی مردم، جلوگیری از افشای اسرار، حفظ نیروی انسانی و پذیرش عذرخواهی از گناهکار پیش برویم. در عین حال با متخلفان و مفسدان قاطعانه برخورد کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز اطلاع رسانی حوزه قضایی حجت الاسلام والمسلمین محسنی ادجه ای در دیدار با مدیران مرکز حفاظت و اطلاع رسانی قوه قضائیه ضمن تسلیت ایام حزن انگیز محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، تصریح کرد: ویژگی نظام اسلامی این است که انسان های پاک در آن خیر و نیکی در فطرت رشد و بهبود می یابد و افراد منافق و شرور مانند معاویه و یزید رسوا می شوند و فطرتشان آشکار می شود. قبلا با چهره دیگری ظاهر می شدند اما امروز بی احترامی می کنند.

رئیس دادگاه با اشاره به نقش قوه قضائیه در حفظ سلامت جامعه و همه نهادهای دولتی تصریح کرد: نقش قوه قضائیه در سلامت جامعه و همه نهادهای دولتی ضروری است. بر این اساس نقش و تأثیر مرکز حراست و اطلاع رسانی قوه قضائیه نیز نقشی کم نظیر در تعالی و رشد این توان و حراست مجموعه دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جدیت و اهمیت مسئولیت مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید از شأن و جایگاه قوه قضاییه و همچنین افراد صیانت کند. کارکنان این نهاد، زیرا نه تنها باید منابع فساد و آسیب های نظام را شناسایی و مسدود کنند، بلکه باید نسبت به کوچکترین آسیبی که به جایگاه قوه قضائیه، قضات و کارکنان آن وارد می شود، حساس بوده و برای رفع آنها چاره جویی کنند.

وی تصریح کرد: بالاترین و مهمتر از دو مقوله فوق، بحث کمال قوه قضائیه و ضابطان آن است. این بدان معناست که حتی با شناسایی و رفع خسارات، کار سیستم حفاظتی و اطلاعاتی به پایان نمی رسد، بلکه برای بهبود و رشد قوه قضائیه در ابعاد مختلف باید برنامه راهبردی و مدون ارائه و به آن عمل شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مرکز حفاظت و اطلاع رسانی قوه قضاییه برای انجام وظایف خطیر خود از جمله شناسایی و رفع خسارات و همچنین برنامه ریزی برای سایر دستگاه ها و کارکنان ستادی قوه قضائیه باید از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده کند. تعالی و رشد قضایی

حجت الاسلام محسنی اجایی با قرائت فصل سی و چهارم صحیفه سجادیه و معنای حجاب و کتمان و کتمان عیوب گفت: در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه می خواهیم با حفظ موازین اسلامی و انسانی پرونده ها را پیش ببریم. توجه و تلاش برای حفظ حریم خصوصی مردم، پوشاندن خطاهای مؤمنان، جلوگیری از افشای اسرار، حفظ نیروی انسانی، پذیرش عذرخواهی مجرم و دادن فرصت جبران و در عین حال برخورد خردمندانه و قاطع با خطاکاران و مفسدان. و آموزنده

وی تصریح کرد: به عبارتی ما در مرکز اطلاعات و حراست قوه قضاییه می خواهیم تخلفات و جرایم را بر اساس آموزه های اسلامی حجاب و کتمان عیوب شناسایی و افشا کنیم. ادغام این موضوعات یک کار خطیر و حساس است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه کار گروه اطلاعات و حفاظت قوه قضائیه از جهاتی جدیتر و مهمتر از سایر مسئولان و دستگاههای نظارتی-امنیتی است، خطاب به مدیران این مرکز گفت: برای انجام هر چه بهتر امور و مسئولیت های کانون ضروری است.» از خداوند عنایت و اطلاعات را از دستگاه قضایی بخواهید و به عقل خود رجوع کنید و اصول و قواعد داشته باشید و در کارهای سخت و دشوار مشورت بگیرید.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سخنانی به اولویت های این مرکز در راستای اجرای منویات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد. انقلاب به قوه قضاییه گفت: تقویت مبانی مرکز حفاظت و اطلاع رسانی قوه قضاییه، نظارت هوشمند، جامع، پایدار، همگانی و موثر در تمامی حوزه های مرتبط با قوه قضاییه، حفاظت و حراست پایدار از قوه قضاییه. سرمایه انسانی و دارایی های قوه قضائیه، «ارتقای سلامت اداری و قضایی و مبارزه با فساد با شناسایی آسیب ها و فرصت های فساد»، «توجه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه ارزشمند دستگاه قضایی» و «استفاده از نظرات نخبگان علمی و خبرگان» از جمله اولویت های مرکز اطلاعات و حراست نظام قضایی بر اساس آخرین رهنمودهای مقام معظم رهبری. به قوه قضاییه و همچنین سیاست های رئیس قوه قضائیه.

معاون هماهنگ کننده مرکز اطلاعات و حراست قوه قضائیه نیز در این جلسه با اشاره به راهکارها و رویکردهای این مرکز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با فساد در دستگاه قضایی، اقدامات انجام شده را برای شناسایی و بستن گلوگاه های موجود در دستگاه قضایی بیان کرد. فساد.

معاون اطلاعات مرکز دفاع و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست به تشریح برخی اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی برای مقابله با فساد در دستگاه قضایی پرداخت و گفت: نیروی انسانی دستگاه قضایی سرمایه اصلی دستگاه قضایی محسوب می شود. . سیستم. اعتقاد راسخ ما در مرکز اطلاعات و حفاظت قضایی این است که حفاظت حرف اول را می زند.

همچنین معاون دفاعی مرکز حفاظت و اطلاعات حقوقی در این نشست اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان ها در دستیابی به اهداف مورد نظر، وجود نیروی انسانی توانمند و اثربخش است که حفاظت از آنها یکی از نیازها، از این رو مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه توجه ویژه ای به این امر داشته و با بهره گیری از دستورات و نظرات رئیس قوه قضائیه، با درایت و اقتدار با ضابطان با دلسوزانه و با دلسوزی برخورد می کند. اولویت رویکرد پیشگیرانه و پزشکی

در این دیدار رئیس دیوان عالی کشور و معاونان “هماهنگی”، “اطلاع رسانی” و “حفاظت” مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در زمینه مبارزه با فساد پرداختند. اصلاح ساختارهای فاسد و نحوه حفاظت از سرمایه انسانی نهاد آنها عدالت را ادا کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه گزارش تصویری از عمده نتایج و دستاوردهای مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در طول یک سال گذشته ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید