رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: آماری از تعداد دستگیری ها نداریم/ در فضای مجازی باید به دروغ تکیه کنیم مگر اینکه دستگاه های امنیتی و نهادهای قضایی واقعیت را اعلام کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: آماری از تعداد دستگیری ها نداریم/ در فضای مجازی باید به دروغ تکیه کنیم مگر اینکه دستگاه های امنیتی و نهادهای قضایی واقعیت را اعلام کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تعداد وکلا در هنر. 48 بسیار بزرگ است و اگر یک نفر یا تعداد محدودی نسبت به دریافت حق الوکاله گزاف اقدام کرده باشند ممکن است تاثیری نداشته باشد اما اگر مشکل گسترده ای باشد باید در این زمینه به ما گزارش دهند، قطعا ما بررسی و پیگیری خواهیم کرد.»

ایلنا: موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تعداد وکلا در اصل ۴۸ بسیار زیاد است و اگر شخص یا افراد محدودی در زمینه دریافت حق الوکاله اقدام غیرعادی کرده باشند. ، ممکن است تاثیری نداشته باشد، اما اگر مشکل رایج است باید در این زمینه به ما گزارش دهند. ما رسیدگی و پیگیری می کنیم.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی شورای اسلامی گفت: ببینید یکی از مشکلات این است که اعتماد نابجا به فضای مجازی برای اطلاع رسانی و همچنین در فضاهای فاقد اختیار و قدرت و با انتشار چنین اخباری ایجاد مزاحمت می کند. عموم مردم را برهم می زند و آرامش مردم را بر هم می زند.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم که هم در گذشته و هم در شرایط کنونی شایعات و دروغ ها زیاد باشد و باید توجه داشت که دشمن این شایعات و دروغ ها را تولید و بازنشر می کند تا برای منافع خود اثر بگذارد.

غضنفرآبادی افزود: گاهی حوادثی اتفاق می افتد و فردی در اثر آن حادثه جان خود را از دست می دهد یا فردی در اثر حادثه دیگری جان خود را از دست می دهد، دشمن سایبری سعی می کند آن مرگ را به دستگیری و نیروی انتظامی و حمله مرتبط کند. ما باید در چنین مواردی مراقب باشیم.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: با تمام دروغ هایی که در فضای مجازی مطرح می شود و این دروغ ها بارها در تاپیک های مختلف برای مردم تبیین و تبیین شده است، باید کمی نسبت به این فضای مجازی بی اعتماد شویم. یعنی حقیقت را روی دروغ بگذاریم مگر اینکه دستگاه های امنیتی، نهادهای قضایی و …. آنها حقیقت را در مورد یک موضوع اعلام نمی کنند.

غضنفرآبادی در پاسخ به سوالی درباره تعداد بازداشت شدگان گفت: خیر، آماری از تعداد دستگیرشدگان نداریم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص انتشار برخی اخبار و گلایه های مردمی مبنی بر افزایش حق الوکاله اصل 48 در شرایط فعلی، گفت: در صورت وجود گزارش به ما و با رئیس صحبت کنید. قوه قضائیه و پیگیری این موضوع .

وی تاکید کرد: البته تعداد وکلای اصل 48 بسیار زیاد است و اگر یک نفر یا افراد محدودی دست به چنین اقدامی زدند ممکن است تاثیری نداشته باشد اما اگر مشکل کلی است به ما گزارش دهند. در این زمینه و حتما بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید