قصد اینستاگرام و واتس اپ شروع کشتار در کشور بود / این دو پلتفرم ابتدا باید خسارت بدهند / محدودیت دسترسی به برخی نرم افزارها ادامه خواهد داشت مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد.

قصد اینستاگرام و واتس اپ شروع کشتار در کشور بود / این دو پلتفرم ابتدا باید خسارت بدهند / محدودیت دسترسی به برخی نرم افزارها ادامه خواهد داشت مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد.

عضو ناظر شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای با تاکید بر اینکه قصد ادمین های اینستاگرام و واتس اپ ایجاد هرج و مرج در کشور و ایجاد ناامنی، بی نظمی و کشتار است، تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی شهروند، فکر می کنم اگر به این دو نرم افزار اخطار داده شده است و می خواهند وارد کشور شوند و به صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارت را بپردازند. زیرا آنها در حوادث اخیر شرکت داشتند و طبق قوانین بین المللی باید خسارت بپردازند.

عضو ناظر شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای با تاکید بر اینکه قصد مدیران اینستاگرام و واتس اپ ایجاد هرج و مرج در کشور و ایجاد ناامنی، بی نظمی و کشتار است، تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی شهروند، فکر می کنم اگر به این دو نرم افزار اخطار داده شده است و می خواهند وارد کشور شوند و به صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارت را بپردازند. زیرا آنها در حوادث اخیر شرکت داشتند و طبق قوانین بین المللی باید خسارت بپردازند.

مهدی باقری درباره پایان محدودیت دسترسی به اینترنت با تاکید بر اینکه محدودیت دسترسی به برخی نرم افزارها به هر حال ادامه خواهد داشت، مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد، گفت: مردم محدودیتی برای استفاده از اینترنت ندارند، اما برای اینستاگرام و واتس اپ محدودیت دارند. که مال آمریکاست اعمال می شود که طبیعی است.

وی در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: پلتفرم های اینستاگرام و واتس اپ که برانداز هم بودند، عمدا برای ایجاد هرج و مرج در کشور و شهید ساختن مردم ایجاد شدند. در این زمینه تشویق می کنند و علائم آن نیز آشکار است و نیازی به سند ندارد; در این شرایط، کدام فرد عاقلی در حکومت حاضر می شود که جای خود را به دو نرم افزار که دستور کارشان براندازی و قتل است بدهد؟

این عضو کارگروه نمونه محتوای مجرمانه رایانه ای تصریح کرد: ما مشکلی نداریم که نرم افزار به عنوان نرم افزار مورد استفاده قرار گیرد، بلکه در مورد نیت مدیران آن صحبت می کنیم. قصدشان این بود که در کشور آشوب به پا کنند و ناامنی و بی نظمی و قتل به راه بیاندازند. ما با این موضوع موافق نیستیم، مگر اینکه از واتس اپ و اینستاگرام به درستی استفاده شود و قصد ناامن کردن کشور را نداشته باشند، برای استفاده از آنها مشکلی نخواهیم داشت. من خودم از واتس اپ و اینستاگرام استفاده کرده ام، اما طبیعی است که وقتی می بینیم آنها در کشورمان ویران می کنند، با محدودیت هایی مواجه می شوند.

باقری با بیان اینکه «نمی توانیم اجازه دهیم گروهی با برنامه ریزی هدفمند دست به کشتار در کشورمان بزنند»، تاکید کرد: مدیران این دو نرم افزار [به دلیل عملکردشان در ایران] نه تنها به هیچ وجه پشیمان نیستند و هرگز اظهار پشیمانی نکرده اند، بلکه به کار خود افتخار می کنند.

وی گفت: به نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی اگر به این دو نرم افزار تذکر داده شده و می خواهند وارد کشور شوند و به صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارت را پرداخت کنند. زیرا آنها هم در حوادث اخیر مشارکت داشتند و هم یاور بودند و طبق قوانین بین المللی باید خسارت بپردازند. موضوعی که خیلی ها به آن توجه نمی کنند اتفاقات اقتصادی و گردش مالی عظیمی است که واتس اپ و اینستاگرام دارند. از سراسر فضای ایران پول درآورده اند. پس نشانه ای که آنها می خواهند از سوی ما درست عمل کنند، خسارت دادن است.

دیدگاهتان را بنویسید