محدودیت اینستاگرام هوشمند بود/ این پلتفرم سلاحی در دست دشمن است/ در دولت قبل در همین مفاهیم ساده چالش داشتیم/ به شورای امنیت ملی ثابت شد که اینستاگرام و واتس اپ تهدیدی برای امنیت کشور هستند.

محدودیت اینستاگرام هوشمند بود/ این پلتفرم سلاحی در دست دشمن است/ در دولت قبل در همین مفاهیم ساده چالش داشتیم/ به شورای امنیت ملی ثابت شد که اینستاگرام و واتس اپ تهدیدی برای امنیت کشور هستند.

روز جدید جلالی با اشاره به فیلتر شدن شبکه های مجازی گفت: اقداماتی که وزارت ارتباطات انجام داد، هوشمندانه بود زیرا دو بستر مشکل ساز را فیلتر کردند. در شورای امنیت ملی ثابت شد که این دو بستر تهدیدی برای امنیت کشور هستند و برخلاف ادعاهایی که گفته می شد همه فضاهای اینترنتی باز است.

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند بیکار در برنامه خط اول با اشاره به فیلتر شدن شبکه های مجازی گفت: اقدام وزارت ارتباطات یک اقدام هوشمندانه بود زیرا دو بستر مشکل دار را فیلتر کرد. در شورای امنیت ملی ثابت شد که این دو بستر تهدیدی برای امنیت کشور هستند و برخلاف ادعاهایی که گفته شد، اتفاقاً تمام فضاهای اینترنتی باز است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: صف آرایی رژیم صهیونیستی، منافقین و همه دشمنان و رهبری اعتراضات نشان می دهد که این یک اعتراض سازمان یافته است. زیرساخت عملیات شناختی و مدیریت افکار عمومی اولین ابزار شبکه های اجتماعی است.’

سردار جلالی افزود: همین شبکه های اجتماعی در سایر کشورهای غربی نیز نماینده دارند و به همین دلیل در سال گذشته جریمه های هنگفتی برای آنها در نظر گرفته شد اما در کشور ما آزادانه فعالیت می کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دو سکویی که در کشور ما فعالیت می کنند حق ارسال آموزش نظامی، توسل و رفتار خشونت آمیز در کشورهای دیگر را ندارند. آنها به ماشین هایی برای تجهیزات نظامی تبدیل شده اند. آنها هیچ تعهدی برای حفظ امنیت ما ندارند، در کشور ما نمایندگی ندارند و در واقع عامل فشار و تأثیر بر آگاهی مردم ما و سازماندهی مردم علیه مردم خودشان شده اند که در ادبیات علمی

وی با اشاره به اعتراض جلیقه زردها در فرانسه گفت: مکرون از اینترنت کالیفرنیا گلایه کرد زیرا جلیقه زردها مردم فرانسه را تحریک کردند و سپس از دولت فرانسه سیاه نمایی کردند، سپس فرانسه گفت اینترنت ملی خود را ایجاد می کنیم. در دولت قبل ما در این مفاهیم ساده با چالش مواجه بودیم و 85 درصد اینترنت خود را بدون هیچ تعهدی در اختیار این پلتفرم ها قرار دادیم.

سردار جلالی توضیح داد: مرز اعتراض اجتماعی و آشوب کجاست؟ نحوه برخورد شما با پلیس به این صورت است که در انگلستان و فرانسه مجاز به دست زدن به پلیس نیستید و اگر آنها احساس کنند که شما یک سلاح سرد یا گرم دارید، در محل به شما شلیک می کنند. رفتن به مرحله تخریب دیگر یک اعتراض اجتماعی نیست.

وی گفت: در اروپا قانونی به نام حمایت از حقوق شهروندی در فضای مجازی وجود دارد که ترجمه فارسی قانون حمایت در مجلس است. طرح حفاظتی حضور در فضای مجازی نیاز به قانون دارد یا خیر؟ اگر نخواهد در فضای مجازی که همه شایعه پراکنی می کنند و فضا را ملتهب می کنند همینطور باشد.

و افزود: این نشان می دهد که قاعده ای وجود ندارد و اگر قاعده ای وجود دارد باید پاسخگوی حرف های خود باشید. این فضای آگاهانه باعث شد که نمایندگان مردم جلوی قانون را بگیرند، وقتی فضا بی قانونی است، هرکسی به خود اجازه می دهد هر کاری می کند بگوید و این می تواند امنیت کشور را مختل کند.

وی با اشاره به فیلتر شدن شبکه های مجازی گفت: اقدامات وزارت ارتباطات هوشمندانه بود زیرا دو بستر مشکل دار را فیلتر کردند. در شورای امنیت ملی ثابت شد که این دو بستر تهدیدی برای امنیت کشور هستند و برخلاف ادعاهایی که گفته شد، اتفاقاً تمام فضاهای اینترنتی باز است.

رئیس سازمان پدافند غیرافغانستانی افزود: کنترول و مهار این دو سکو بر اساس حوادث امنیتی بود که نزدیک به 60 نفر کشته شدیم که این رقم قابل توجهی بود که مناطق امنیتی باید در مورد آن تصمیم گیری می کردند. در شورای عالی فضای مجازی مقرر شد وزارت ارتباطات به پیام رسان های داخلی کمک کند تا کسب و کارها بتوانند در این فضاها فعالیت کنند.

سردار جلالی گفت: همچنین کارگروهی برای بررسی معافیت های مالیاتی شغل افراد در این فضاها تشکیل شد که البته زمان بر است اما امیدواریم به سرعت جایگزین شوند و تا امروز با استقبال خوبی از این سفرای داخلی مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید