تشخیص اولیه شورای امنیت کشور این است که اینستاگرام و واتس اپ تهدیدی برای امنیت مردم هستند/ یکی از شروط رفع فیلتر، داشتن نماینده در داخل ایران است.

تشخیص اولیه شورای امنیت کشور این است که اینستاگرام و واتس اپ تهدیدی برای امنیت مردم هستند/ یکی از شروط رفع فیلتر، داشتن نماینده در داخل ایران است.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: فیلترها باید در شورای امنیت کشور مجوز داشته باشند. یکی از شرایط این است که این دو تریبون در ایران نماینده داشته باشند و از مقررات و قوانین کشور پیروی کنند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور مضر بودن این دو تریبون برای امنیت مردم است.
سایت منتخب خبری تحلیلی (Entekhab.ir):

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: فیلترها باید در شورای امنیت کشور تصمیم گیری شود. یکی از شرایط این است که این دو تریبون در ایران نماینده داشته باشند و از مقررات و قوانین کشور پیروی کنند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور مضر بودن این دو تریبون برای امنیت مردم است.

به گزارش «ایزبور»، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه پنجمین همایش ملی پدافند شهری در جمع خبرنگاران با توجه به فیلتر شدن دو پلتفرم اینستاگرام و واتس اپ، گفت: این پلتفرم ها به صورت اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند. شبکه ها عموماً باید اقدامات خود را در چارچوب قوانین و مقررات کشورها انجام دهند. موضوع اصلی و اولویتی که همه باید به آن متعهد باشند حفظ امنیت مردم است.

خبرگزاری دولتی برنا گزارش داد که وی ادامه داد: امنیت در همه عرصه ها نقش زیرساختی دارد و در نبود امنیت، اقتصاد، فرهنگ و فضای سیاسی و اجتماعی بی معناست. این دو تریبون در گذشته نشان داده اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند و از پذیرش شرایط تعیین شده از سوی وزارت ارتباطات برای آنها خودداری کرده اند. نقش فعال آنها در حوادث اخیر دیده می شود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر این دو سکو با دشمن خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی هماهنگی هایی داشتند و این امر ثابت شده است. از این رو شورای امنیت کشور تصمیم گرفته است تا زمانی که امنیت کشور احساس کند که تضمینی نیست، این پلتفرم ها را تعلیق کند.

سردار جلالی تاکید کرد: از سوی دیگر شورای عالی فضای مجازی اقداماتی را برای توسعه و تقویت زیرساخت های داخلی بر اساس نیاز مردم انجام می دهد تا به اقتصاد مردم و کسب و کارها کمک کند. ما شاهد مهاجرت نرم در شبکه های داخلی هستیم که توسط مردم به صورت داوطلبانه انجام می شود. تلاش زیادی برای مکان یابی کسب و کارها در این مناطق و ارائه ابزارهای حمایتی انجام شده تا شغل مردم تحت تأثیر قرار نگیرد.

وی در پایان افزود: رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور به نتیجه برسد. یکی از شرایط این است که این دو تریبون در ایران نماینده داشته باشند و از مقررات و قوانین کشور پیروی کنند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور مضر بودن این دو تریبون برای امنیت مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید