مکاتبه با وزیر ارتباطات در خصوص رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ

حسین اسلامی رئیس سازمان اصناف استان تهران می گوید: ما در سازمان اصناف استان تهران در خصوص محدودیت دسترسی به اینترنت و همچنین مسدود شدن شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی بیانیه ای داده ایم و اعلام کرده ایم که از نهادهای مسئول می خواهیم دسترسی به اینترنت را بازگردانند.وی گفت: به طور جداگانه از اعضای اتحادیه که آسیب دیده اند اطلاعات دریافت کرده ایم. چه قابل مشاهده باشد چه نامرئی. سازمان نصر کشور نیز در همین زمینه با وزیر ارتباطات و سایر مسئولان مکاتبه کرد و خواستار بازگشت وضعیت اینترنت و پیام رسان ها به حالت قبل و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار این موضوع شد.

از وزیر ارتباطات انتظار کسب و کار اینترنتی داشته باشید: در این شرایط کنار نمانید
رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران می گوید: با توجه به اینکه در حال حاضر در شرایط امنیتی به سر می بریم، از وزیر ارتباطات انتظار داریم که بی تفاوت و بی تفاوت نباشد و طبق حرف آخر ایشان که برخلاف صحبت های قبلی بود، با درک شرایط کسب و کار و کسب و کار می تواند از آنها حمایت لازم را بکند و با سایر نهادهای مسئول که به نفع تجارت مشارکت می کنند، مذاکره کند.

اسلامی با تاکید بر اینکه این تنها گزینه وزارتخانه است که می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، گفت: آقای وزیر ارتباطات اگر بخواهند در حوزه های مختلف فعالیت کنند و انتظار داشته باشند که کسب و کار در کنار او باشد تا به اهداف این وزارتخانه برسیم، انتظار داشته باشید در این شرایط سخت که فیلترهای اینستاگرام و واتس اپ و قطعی اینترنت کسب و کار اینترنتی را با مشکل مواجه می کند، به جای اینکه صرفاً نظاره گر باشد، در کنار کسب و کار بایستد و پاسخگو باشد.

رئیسی در خرداد 1400: مردم در اینستاگرام پول در می آورند! کسی می آید درآمد مردم را ببندد؟
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران، وزیر ارتباطات هنوز پاسخی به مکاتبات این تشکل صنفی در خصوص فیلتر شدن بسترهای خارجی نداده است و تنها به ذکر این نکته بسنده می کنند که تصمیم گیرنده در این زمینه یک مرجع دیگر است و وزارت ارتباطات فقط اجرایی است. اما واقعیت این است که در آخرین بیانیه خود گفتند که ما شرایط تجارت را درک می کنیم. این در حالی است که در انتخابات سال گذشته رئیس جمهور به طور خاص در مورد اینستاگرام صحبت کرد و اشاره کرد که میلیون ها نفر از اینستاگرام امرار معاش می کنند.

اسلامی ادامه داد: فروش برخی مشاغل بیش از 50 درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر آسیب غیرمستقیم به کسب و کار وارد می شود. به عنوان مثال، کسب‌وکارها در برقراری ارتباط با مشتریان خارجی با مشکل مواجه هستند، زیرا نمی‌توانیم از خارجی‌ها بخواهیم از بسترهای داخلی استفاده کنند. کسب و کارها می خواهند داده ها را انتقال دهند و در مذاکرات شرکت کنند، اما نمی توانند در بسیاری از مذاکرات حضور داشته باشند. در این صورت تهیه گزارش را در دستور کار سازمان قرار داده ایم، پس از تکمیل به مراجع مسئول ارسال و بخشی از آن را اجرا خواهیم کرد.

خسارت جبران ناپذیر قطع اینترنت
رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران درباره آخرین وضعیت بازداشت شدگان از اعتراضات اخیر مربوط به این صنف گفت: کارگروه ویژه ای در این خصوص در نصر تهران تشکیل دادیم و به اطلاع بازداشت شدگان خواهیم رساند در مراحل بعدی می‌توانیم در مورد بازداشت‌شدگان اطلاعاتی کسب کنیم و در مراحل بعدی وکالت کنیم و وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان افرادی که در حوزه تخصصی فعالیت می‌کنیم به گونه‌ای متفاوت با این افراد برخورد کنیم. برخی از دوستان آزاد شده اند و ما پیگیر آزادی برخی دیگر هستیم. انشالله این مشکل هم کم بشه

اسلامی با بیان اینکه پایداری زیرساخت شبکه اینترنت زیرساخت اقتصاد دیجیتال است، ادامه داد: می دانیم که قطعی اینترنت و فیلترهای اینستاگرام و واتس اپ از مسائل امنیتی است اما اگر دوباره این اتفاق بیفتد و دسترسی به اینترنت مختل شود به کل محیط زیست آسیب می رساند. اقتصاد دیجیتال قطعاً فعالان این بخش اعم از مشاغل و فعالان این حوزه دچار ناامیدی و دلسردی خواهند شد که می تواند منجر به مهاجرت شود.

دیدگاهتان را بنویسید