معاون وزیر ارتباطات: افزایش 70 درصدی ترافیک داخلی پس از فیلتر واتس اپ و اینستاگرام / ترافیک خارجی تقریبا به نصف رسید

معاون وزیر ارتباطات: افزایش 70 درصدی ترافیک داخلی پس از فیلتر واتس اپ و اینستاگرام / ترافیک خارجی تقریبا به نصف رسید

امیرمحمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات گفت: از یک ماه پیش و پس از مسدود شدن دو پلتفرم واتس اپ و اینستاگرام، ترافیک داخلی بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته و این تعداد در حال افزایش است. وی در پاسخ به این سوال که ترافیک خارجی در این مدت چه تغییری کرده است؟ وی گفت: ترافیک خارجی تقریبا به نصف کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: از یک ماه پیش و پس از مسدود شدن دو پلتفرم واتس اپ و اینستاگرام، ترافیک داخلی بیش از 70 درصد افزایش یافته و این تعداد در حال رشد است.

امیرمحمدزاده لایوردی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که پس از مسدود شدن 2 پلتفرم واتس اپ و اینستاگرام چه تغییراتی در میزان مصرف اینترنت در کشور ایجاد شده است؟ وی گفت: در تردد داخلی از یک ماه پیش تاکنون بیش از 70 درصد افزایش داشته ایم و این آمار نیز رو به افزایش است.

وی در پاسخ به این سوال که آمار اوج و میانگین ترافیک پهنای باند داخلی به صورت جداگانه چیست؟ وی گفت: افزایش پیک تردد در داخل بیش از 70 درصد و گاهی تا 90 درصد افزایش می یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: میانگین ترافیک بین 50 تا 60 درصد افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت در پاسخ به این سوال که در این مدت چه تغییری در ترافیک برون مرزی ایجاد شده است؟ وی گفت: ترافیک خارجی تقریبا به نصف کاهش یافته است.

اندازه گیری میزان تغییرات ترافیک اینترنت دارای دو معیار میانگین و پیک است که با یکدیگر متفاوت هستند و در مقایسه آمار باید از همین معیارها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید