وزیر ارتباطات: در زمینه فیلترینگ اینستاگرام محدودیت هایی برای کشف دوستان برای امنیت اعمال شده است.

وزیر ارتباطات: در زمینه فیلترینگ اینستاگرام محدودیت هایی برای کشف دوستان برای امنیت اعمال شده است.

روز جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات حمایت دولت از کسب و کارهای اینترنتی را تشریح کرد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و در پاسخ به این سوال که گفته می شود 8 تا 9 میلیون کسب و کار در فضای مجازی با محدودیت های ایجاد شده در اینترنت مشکل دارند، آیا آمار تازی ها درست است. آیا آمار دقیقی از افراد و مواردی در فضای مجازی وجود دارد که تحت تاثیر قرار گرفته است یا خیر؟ بدانید واقعا چند تاجر وجود دارد، زیرا تا یکی دو ماه پیش، مکانیزمی برای انجام تجارت روی این پلتفرم وجود نداشت، اما اخیراً اضافه شده است.

وی افزود: کاربران عادی کسب و کار تا چند وقت پیش هیچ تفاوتی با این پلتفرم (اینستاگرام) نداشتند، اما اگر کسب و کار هم تحت تاثیر قرار بگیرد، برای ما مهم است، بنابراین دولت حدود 20 روز پیش آیین نامه ای صادر کرد. مصوب شد پشتیبانی بسیار خوبی برای کسب و کارها و بسترهای اینترنتی پیش بینی شده است که انشاالله به تدریج اجرا خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخی اقدامات دولت برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی گفت: اولین قدم این بود که ببینیم چه بسترهایی تحت پوشش این حمایت هستند، یک هفته فراخوان دادیم تا این بسترها برای حمایت شناسایی شود. و به زودی آشکار خواهند شد.

زارع پور با تاکید بر اینکه در مصوبه دولت حدود 30 نوع حمایت از پلتفرم ها و کسب و کارها در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس این مصوبه حمایتی از جمله معافیت مالیاتی به مدت دو سال برای کسب و کارهای اینترنتی در بسترهای داخلی در نظر گرفته شده است. بنابراین مشاغلی که سابقه مالیاتی نداشتند. تا به حال هیچ مالیاتی پرداخت نکرده اند، می توانند با خیال راحت در این پلتفرم ها کار خود را انجام دهند و شما نیازی به دریافت مجوز ندارید و بسته های تبلیغاتی نیز ارائه شده است.

وی افزود: به زودی اسامی پلتفرم های محلی که برای فعالیت های خاص کسب و کار اینترنتی پشتیبانی می شوند و اسامی آنها نیز اعلام می شود. من همچنین به طور خاص یک نفر را برای نظارت بر اجرای این آیین نامه تعیین کرده ام که در نهایت نتیجه مطلوبی برای کسب و کارهای اینترنتی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه انتقال از بسترهای خارجی به داخلی قطعا برای کسب و کارها مشکل ایجاد می کند، افزود: تلاش می کنیم در شرایط فعلی که این محدودیت ناخواسته ایجاد شده و دوستان، این انتقال کسب و کار را با مشکل کمتری مواجه کنیم. از نظر امنیت متوجه شدیم که وظیفه داریم فضا را برای کسب و کار مردم فراهم کنیم.

زارع پور افزود: تمام شبانه روز ما در وزارت ارتباطات صرف تامین زیرساخت های پرسرعت و با کیفیت برای کسب و کار عموم مردم می شود.

وی گفت: همچنین ظرفیت بسترهای داخلی برای توسعه کسب و کار وجود دارد و دغدغه ای برای کسب و کار دیجیتال در فضای مجازی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید