وزیر ارتباطات: ارقام مطرح شده درباره تاثیر بسته شدن پلتفرم خارجی بر اقتصاد دیجیتال کارشناسی نیست/ سیاست ما این است که حتی اگر پلتفرم های خارجی باز شوند، پلتفرم های داخلی بتوانند با آنها رقابت کنند.

وزیر ارتباطات: ارقام مطرح شده درباره تاثیر بسته شدن پلتفرم خارجی بر اقتصاد دیجیتال کارشناسی نیست/ سیاست ما این است که حتی اگر پلتفرم های خارجی باز شوند، پلتفرم های داخلی بتوانند با آنها رقابت کنند.

روز جدید عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تلاش های زیادی برای حمایت از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی انجام شده است، گفت: سیاست وزارت ارتباطات این است که پلتفرم های داخلی به سطحی از کیفیت و کارایی برسند که حتی اگر خارجی باشد. پلتفرم های باز می توانند با آنها رقابت کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان های سراسر کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته، گفت: تمام تلاش ما در سال گذشته ارتقای کیفیت زیرساخت های ارتباطی کشور، توسعه دولت هوشمند، تسریع در توسعه صنعت فضایی، هوشمندسازی شبکه پست، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و توسعه متمرکز بود. در اقتصاد دیجیتال و دستاوردهای مهمی در این راستا صورت گرفته است که باید برای مردم توضیح داده شود.

وی به تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت دسترسی به برخی سکوهای خارجی که با تصمیم مقامات امنیتی اعمال شده است، تمام تلاش ما این است که بستر لازم برای ارتباط مردم و تسهیل تجارت آنها در فضای مجازی. این تلاش ها در ارائه پایدار خدمات از پلتفرم های ایرانی منعکس شده است و خوشبختانه در این مدت هیچ سرویس داخلی قطع یا مختل نشده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تلاش های زیادی برای تقویت و حمایت از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی صورت گرفته است، تصریح کرد: سیاست وزارت ارتباطات این است که بسترهای داخلی به سطحی از کیفیت و ظرفیت برسند که حتی اگر بسترهای خارجی باز شود. ، می توانند با آنها رقابت کنند و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به نگرانی‌های موجود در مورد به خطر افتادن کسب‌وکارهای اینترنتی و آمارهای متناقض از تعداد کسب‌وکارهای در معرض خطر، گفت: برای ما حتی یک کسب‌وکار که این روزها تحت تأثیر راهکارهای امنیتی قرار گرفته، مهم است، اما ارقام مطرح‌شده درباره تأثیر بسته شدن در پلتفرم خارجی متخصص اقتصاد دیجیتال نیست و لازم است نهادهای مربوطه در این مورد ارزیابی دقیقی داشته باشند.

وی با اشاره به بسته حمایتی مصوب کارگروه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از بسترها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در کشور، افزود: وزارت ارتباطات از کسب و کار اینترنتی حمایت می کند و با پیگیری های این وزارتخانه بسته حمایتی متنوعی برای توسعه ارائه می شود. کسب و کار اینترنتی به تصویب دولت رسیده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه بر لزوم تبیین پنجره ملی خدمات هوشمند دولت و خطاب به مدیران کل استانی این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: موضوع دیگری که انتظار داریم در استان ها با جدیت پیگیری شود تبیین و تبیین و تبیین آن است. فرهنگ سازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت با مراجعه به این پنجره دریافت خدمات از دستگاه های دولتی و اجرایی آسانتر می شود.

زارع پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری یکی از اولویت های وزارت ارتباطات است، گفت: باید این پروژه را با جدیت دنبال کنید. پروژه فیبر به خانه و مشاغل پروژه زیرساختی کلیدی ما در این دوره است و این پروژه می تواند به تحول دیجیتال در استان ها منجر شود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیران کل استان ها به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به استان خود پرداختند و پیشنهاداتی برای رفع این مشکلات ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید