پشتیبانی تخصصی دولتی از پلتفرم هایی که کسب و کار/منابع را در فضای مجازی برای تجهیزات پلتفرم میزبانی می کنند، ارائه می شود


ساعت: 18:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909053

بسترهای داخلی میزبان کسب و کارها در فضای مجازی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت وزارت ارتباطات برای تامین و توسعه زیرساخت ها بهره می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیین نامه حمایت از توسعه پلتفرم ها و کسب و کارها برای اقتصاد دیجیتال برای اولین بار در کشور شامل ۲۸ نوع حمایت از توسعه کسب و کار اینترنتی است.

این آیین نامه به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت رسیده است که اخیرا ارائه شده است.

در این آیین نامه هم از «سکوها» و هم از «کسب و کارهایی» که وارد این پلتفرم می شوند، پشتیبانی می شود.

در برخی از پشتیبانی ها از جمله بندهای 15، 16 و 28 به طور خاص به پشتیبانی مستقیم از پلتفرم ها اشاره شده است.

* تامین زیرساخت های این پلت فرم بر عهده وزارت ارتباطات بود

تامین منابع برای تجهیزات لازم در سکوهای درگیر یکی از این حمایت هاست.

این حمایت شامل ارائه تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی به بسترهای مشارکت کننده برای توسعه زیرساخت های خود و حمایت وزارت ارتباطات برای تامین زیرساخت های اساسی بسترهای مشارکت کننده است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید: بر اساس این بند، وزارت ارتباطات موظف است زیرساخت های کسب و کار و بستر را فراهم کند.

*ساخت سکو در پارک های علم و فناوری

تسهیل در ایجاد سکوهای درگیر در پارک های علم و فناوری یکی دیگر از حمایت های اختصاصی سکوها است.

به این ترتیب پلتفرم های شرکت کننده از مزایای قانونی حضور در پارک های علم و فناوری برخوردار خواهند شد.

پیش از این، شرکت‌های پژوهشی فناورانه و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری، به استناد ماده (9) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی ابداعات و اختراعات، از مزایای قانونی مناطق آزاد مستثنی هستند. تحت روابط استخدامی، مالیات ها و هزینه ها برای سرمایه گذاری های خارجی و معاملات مالی بین المللی اعمال می شود.

افزایش ضریب ارزیابی فنی هنگام شرکت در مناقصات، استفاده از ظرفیت خروج از تشریفات مناقصه پارک هنگام انعقاد قرارداد با سایر نهادهای دولتی و حمایت از شرکت در تورهای فناوری از جمله این حمایت ها است.
لازم به ذکر است که برخی از کاربران سامانه مای فارس درخواست حمایت دولت از برنامه های ایرانی برای ایجاد پلتفرم هایی با قابلیت میزبانی مشاغل داخلی با ثبت نهادها در این سامانه را داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید