طرح ساماندهی فضای مجازی فنی و تخصصی است و باید در کمیته بررسی شود، ساماندهی فضای مجازی مورد تاکید مجلس و موضوعی جامع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت طرح موسوم به «تنظیم فضای مجازی» در مجلس و درخواست برخی نمایندگان برای بازگرداندن آن به صحن، گفت: درخواستی از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شده است، اما من به شخصه مخالف هستم. بازگرداندن طرح به مجلس، زیرا این طرح مربوط به مسائل فنی و تخصصی است و نیازمند بررسی های کارشناسی دقیق است که به دلیل دغدغه های مجلس و الزامات تخصصی خارج از حوزه قضایی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، با توجه به اینکه بررسی این طرح در صحن در خصوص درج موضوعات تخصصی می تواند طولانی و حتی بیش از یک ماه به طول انجامد، بنابراین در شرایط فعلی مجلس برنامه های مهمی برای رفع مشکل دارد. حل و فصل معیشت مردم در دستور کار قرار دارد و به نظر می رسد کمیته مشترک به بررسی این طرح ادامه دهد.

خطیب خمینی گفت: با توجه به رها شدن فضای مجازی و تهدیدات و آسیب های متعددی که دشمنان به کشور و مردم منطقه وارد می کنند، موضوع ساماندهی فضای مجازی از سوی مجلس برجسته شده و موضوعی جامع است. وجود ندارد

نظری افزود: تشکیل کمیته مشترک و راه اندازی بررسی این طرح کاملا قانونی بود، اما طبق قانون در صورت ارائه درخواست از سوی نمایندگان و اعلام هیئت رئیسه مجلس برای اقدام بعدی بررسی می شود. در دادگاه رای خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید