تردد بی مورد نوجوانان در فضای مجازی ممنوع است/ فضای مجازی یکی از دغدغه های اصلی والدین دانش آموزان است.


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908846

حلیمه پیری گفت: بی توجهی والدین به ارتقای سواد رسانه ای آسیب های زیادی را در استفاده دانش آموزان از فضای مجازی ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حلیمه پیری استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: وقتی پدران و مادران تمام شبانه روز مشغول گوشی، لپ تاپ یا کامپیوتر هستند، فرزندانشان آنها را الگوی زندگی خود قرار می دهند و کارشان را تکرار می کنند.

و افزود: بنابراین والدین می توانند با استفاده صحیح از اینترنت و ارتقای سواد رسانه ای به آموزش فرزندان خود کمک کنند.

این استاد دانشگاه تصریح می کند: والدین باید محیطی را برای فرزندان خود فراهم کنند که در طول روز بیش از یک تا دو ساعت در مقابل کامپیوتر، موبایل یا تبلت سپری نکنند.

پیری خاطرنشان کرد: امروزه یکی از وظایف مهمی که پدران و مادران در قبال فرزندان خود دارند، فراهم آوردن مکان های مناسب و متناسب با سن آنها برای بازی است.

وی افزود: یکی از مسائلی که خانواده ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که احترام باید متقابل باشد و موضوع مهمی که باید بدانند این است که نصیحت به تنهایی برای تربیت فرزندان کافی نیست.

این استاد دانشگاه گفت: والدین باید در حضور در فضای مجازی برای فرزندان خود برنامه ریزی مدون داشته باشند و کنترل زمان را به آنها آموزش دهند.


این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که آموزش و پرورش و همه دستگاه های فرهنگی باید به آن توجه ویژه داشته باشند آموزش سواد رسانه ای و حقایق فضای مجازی به نوجوانان و جوانان است.

پیری گفت: دانش آموزان باید بیاموزند که در فضای مجازی سرگردان نشوند و حضورشان در آن فضا برنامه ریزی شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: همه باید نسبت به آسیب های اجتماعی در فضای مجازی آگاه باشند و با تفکر انتقادی صحت و کذب پیام ها را درک کنند و هدف مخاطبان از ارسال پیام را به درستی درک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید