والدین منتظر تصمیم ستاد کرونا برای ادامه حضور در کلاس هستند/ تاخیر در تصمیم گیری نگرانی والدین دانش آموزان را افزایش داده است.

ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794710

با توجه به گسترش Omicron در کشور;

این روزها اگرچه کشور از نظر اپیدمی تاج وضعیت نسبتاً خوبی دارد، اما تایید ورود اومیکرون به کشور باعث ایجاد ابهام در ادامه روند آموزش های شخصی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، پس از مدت ها تعطیلی مدارس و کلاس های غیرحضوری، بالاخره الزام اولیای مدرسه به رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون، شرایطی را برای حضور دانش آموزان فراهم کرد.

این روزها اگرچه وضعیت کشور از نظر اپیدمی تاج نسبتاً خوب است، اما تایید ورود اومیکرون به کشور ابهاماتی را در روند انجام آموزش های شخصی ایجاد کرده است، باید دید تصمیم ستاد مقابله با کرونا چیست. کارکنان در این زمینه؟

8fca30f8 07f5 4ecb ac73 7047f2f64f48 خبر خاکستری

افزایش تعداد بیماران و تعداد بستری های عروق کرونر منجر به تعطیلی مدارس می شود.

بچمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: منتظر راه اندازی Omicron در کشور بودیم. حتی ممکن است قبلا به ایران وارد شده باشد. با این حال، ما مطمئن بودیم که Omicron وارد خواهد شد زیرا ویروس شیوع جهانی دارد و سفر می کند.

وی گفت: ما اکنون در وضعیت آبی در مورد گسترش تاج هستیم. برجسته شدند.

یک کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: از مقاومت برخی افراد در برابر واکسیناسیون تعجب می کنم، زیرا این واکسن به صورت رایگان و بدون تاخیر تزریق می شود.

هدادیان گفت: امیدواریم با راه اندازی Omicron مشکلی پیش نیاید اما قطعا مسئولان منتظر واکنش جامعه نسبت به این ویروس هستند. باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. .

a6225b62 ca22 4e8f 8a5b 87f6ef4fc26d خبر خاکستری

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در مدارس، حدود 85 تا 90 درصد مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند. در ده درصد باقیمانده ایرادات از جمله رعایت نکردن تعداد دانش آموزان و رعایت نکردن فاصله چهار متر مربعی بین افراد، تهویه نامناسب و عدم استفاده دانش آموزان و والدین از ماسک در مدرسه، بی توجهی به ضدعفونی و نظافت سرویس های بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده مکاتبات لازم با آموزش و پرورش و حوزه های مربوطه انجام شده و در بازدیدهای بعدی اخطارهای ارائه شده لحاظ خواهد شد. و بسیاری از مدارس به این هشدارها توجه کرده اند.

هدادیان با بیان اینکه مشکل کلی تراکم جمعیت در مدارس، نبود تهویه و عدم استفاده از ماسک وجود دارد، گفت:

مشروط بر اینکه مدارس استفاده از ماسک، واکسیناسیون، تهویه مناسب، فاصله اجتماعی و چهار متر مربع فضای بین دانش‌آموزان را در نظر بگیرند، در حال حاضر برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: احتمال شیوع این ویروس در مدارس بسیار زیاد است زیرا دانش آموزان شیطنت های خاص خود را دارند و کمتر درگیر پروتکل های بهداشتی هستند.

هدادیان گفت: بیم آن می رود که در صورت عدم توجه مدیران به پروتکل ها و عدم توجه ویژه معلمان به این موضوع، مشکل شیوع این ویروس ایجاد شود.

34d3d740 c3fa 45b3 a855 9314299bb399 خبر خاکستری

هر تصمیمی که از سوی ستاد مرکزی کرونا گرفته می‌شود، مبنای عمل است

مجید یزدان پناه به مرصاد گفت: تاکنون دستورالعمل های بهداشتی در مدارس به گونه ای رعایت شده که به نظر می رسد استان کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد. اما در شرایط فعلی مسیر ما مانند برگزاری کلاس های پنج، شش دانش آموز و بازدید از پروتکل های بهداشتی در قالب ویزیت با زمان بندی های مختلف است.

وی افزود: در شرایط فعلی منتظر رای ستاد مبارزه با کرونا هستیم و تا زمانی که این ستاد به طور رسمی تعطیلی مدارس و یا عدم برگزاری آزمون را اعلام نکند، تصمیم جدیدی نخواهیم گرفت، اما تاکنون مبارزه ملی و استانی تحصیل خارج از دستور اجرائیه پذیرفته نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر برنامه ما ایجاد کلاس در مدارس و حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی است. البته ممکن است در برخی مدارس کلاس های یک، دو یا سه روز در هفته برگزار شود اما مدارس تعطیل نیست.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده کلاس ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

90079e0e 08d0 4b27 9baf ab88896cd0c8 خبر خاکستری

وی افزود: تاکنون بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور عمل کرده ایم و از این پس هر تصمیمی از سوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اتخاذ شود مبنای اقدام خواهد بود، بنابراین تا زمانی که نمی توانیم روش کار را تغییر دهیم. تصمیمی اعلام می شود.

وی افزود: در حال حاضر 100 درصد مدارس شهری و روستایی به صورت حضوری در کلاس ها شرکت می کنند اما برخی کلاس ها هفته ای یک بار و برخی دیگر دو یا سه بار در هفته برگزار می شود.

یزدان پناه با بیان اینکه مدارس راه اندازی شده و دانش آموزان در کنار هم جمع شده اند، گفت: حضور حضوری در کلاس ها بسیار خوب است، بنابراین در مناطق شهری و روستایی دانش آموزان به طور کلی در کلاس های درس حضور دارند.

وی گفت: ممکن است یک درصد از والدین هنوز فرزندان خود را به مدرسه نفرستاده اند و از طریق شادی آموزش ببینند. با این حال نگاه ما به کلاس ها شخصی است، اما این حضور اجباری نیست، زیرا شرایط چنین است. بهداشت، پروتکل های بهداشتی، امکانات و سایر عوامل باید با هم در نظر گرفته شوند.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه هم خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان از حضور استقبال کرده و ابراز خرسندی کردند، تصریح کرد: برنامه درسی ارائه شده در سال جاری اگر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تغییر کند آن را تغییر می‌دهیم در غیر این صورت روال عادی طی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید