اجماع والدین در خانه و مدرسه برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس / از استقبال خوب خانواده تا رعایت 92 درصد پروتکل های بهداشتی

زمان: 08:57
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789574

هر چند دو ماه بعد و در آذرماه بوی مهرماه استشمام شد اما حضور دانش آموزان جان تازه ای به مدارس دمید. بنابراین بازگشایی مدارس کرمانشاه با استقبال خانواده ها و رعایت پروتکل های بهداشتی بالا مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، پس از مدت ها انتظار برای بازگشایی مدارس و البته پس از بحث و گفتگو با شرکت کنندگان، بالاخره تمامی مدارس از اوایل آذرماه بازگشایی شدند.

با بازگشایی مدارس، پس از مدت ها آموزش از راه دور، نگرانی هایی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بین خانواده ها به وجود آمد که البته نظارت های امیدوارکننده، روند مطلوبی را برای رعایت اصول بهداشتی نوید می داد.

استقبال دانش آموزان کرمانشاهی از بازگشایی مدارس

مجید یزدان پناه به مرصادنیوز گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در اوایل آذرماه دانش آموزان دوره اول و ابتدایی نیز در مدرسه حضور پیدا کردند و با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند.

وی افزود: خانواده ها و دانش آموزان نیز به این نتیجه رسیده اند که هر چه شرایط شخصی بیشتر باشد مساعدتر است و البته وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد همه دانش آموزان در مدرسه حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نحوه حضور دانش آموزان در کلاس ها بر عهده هیئت مدیره مدرسه است که در چند روز در هفته کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود.

b607049d 32de 437a bd00 2b8558fdb508 خبر خاکستری

یزدان پناه خاطرنشان کرد: اگرچه تقریباً همه دانش آموزان به روش های مختلف در مدارس حضور می یابند، اما همچنان آموزش ها در فضایی شاد و متناسب با ساعات حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حضور در مدارس روز به روز افزایش می یابد، افزود: تاکید زیادی بر رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد.

یزدان پناه بیان کرد: در این مدت بازرسان ناحیه برای رفع سریع مشکلات از مدارس بازدید کردند و همچنین به خانواده ها اطلاع دادند تا مشکلات موجود را اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام شود.

92 درصد مدارس کرمانشاه اصول بهداشتی را رعایت کردند

بچمن هدادادیان در گفت و گو با مرصادنیوز با اشاره به بازگشایی کلیه مدارس از اوایل آذرماه اظهار داشت: در بازرسی از مدارس تمامی دانش آموزان در رده سنی با توجه به چهار متر مربع باید واکسینه شده و کارت واکسیناسیون داشته باشند. وجود فضای مناسب برای هر نفر، تهویه مناسب در کلاس‌ها، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی با همه دانش‌آموزان، استفاده از ضدعفونی‌کننده دست در کلاس‌ها، ضدعفونی سطوح و نظافت توالت‌ها.

676742c8 aad8 4e3f 81cc 615be91f0a75 خبر خاکستری

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: در این مدت حدود 300 مدرسه مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد 92 درصد موارد بهداشتی را رعایت کردند و 8 درصد مابقی عمدتاً چهار متر مربع بین دانش آموزان و حداکثر ساعت بود که دانش آموزان در این مدت رعایت نکردند. کلاس های درس که البته ذکر شد.

هدادیان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تاکید و تصریح کرد: نوبت دهی در مدارس نیز روش خوبی است که در برخی مدارس به صورت هفتگی، برخی در روز و در برخی مدارس در ساعات مختلف انجام می شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به شیوع موج جدید تاج در اروپا و آفریقا باید مراقبت های بیشتری صورت گیرد و دولت ممکن است در آینده بازنگری هایی را در نظر بگیرد.

هدادیان خاطرنشان کرد: مدیران و والدین رعایت اصول بهداشتی را به دانش آموزان بیاموزند زیرا ساده سازی تاج در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان به ویژه کودکان و نوجوانان مضر است.

تهیه و تنظیم: صبا مرجانیان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید