معلم بروجردی درباره مسمومیت ها: دانش آموزان مدرسه 15 خرداد چیزی شبیه بمب دیدند که منفجر شد و دود با بوی نعناع از آن خارج شد / معلوم نیست این شی از بیرون مدرسه پرتاب شده است یا از داخل / دانش آموزان مدرسه احمدیه نیز در روز مسمومیت بوی شدیدی احساس کردند و بوی گاز به مشامشان رسید

معلم بروجردی درباره مسمومیت ها: دانش آموزان مدرسه 15 خرداد چیزی شبیه بمب دیدند که منفجر شد و دود با بوی نعناع از آن خارج شد / معلوم نیست این شی از بیرون مدرسه پرتاب شده است یا از داخل / دانش آموزان مدرسه احمدیه نیز در روز مسمومیت بوی شدیدی احساس کردند و بوی گاز به مشامشان رسید

دو دانش آموز مدرسه 15 خرداد بروجرد می گویند شیئی شبیه به بمب کوچک را دیده اند که از بیرون مدرسه به داخل حیاط پرتاب شده و مواد خارج شده آنها را مسموم کرده است و فاطمه مقصودی نماینده بروجرد نیز می گوید که اینها مسمومیت ها قطعا عمدی هستند.

همهی هان: صبح روز چهارشنبه وقتی مسئولان دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد به دانش آموزان گفتند هر چه زودتر کلاس ها را خالی کرده و به حیاط بروند، هیچکس نرگس را ندید. پرستو دوست صمیمی اش حیاط و بیرون مدرسه را گشت اما نرگس را نیافت. بنابراین به کلاس 102 رفت تا ببیند نرگیز آنجاست یا نه و آنجا احساس بیماری کرد. پرستو به زور از پله ها بالا رفت، اما دیگر پاهایش را حس نکرد و از پله ها افتاد پایین. بقیه همکلاسی های پرستو اصلاً او را دوست نداشتند. هر کدام با علائم مشابه و متفاوت.

چهارشنبه گذشته برای دومین بار خود را مسموم کردند و راهی بیمارستان شدند. یکی با سرگیجه و تپش قلب، یکی با کمردرد، یکی با سردرد و درد شدید قفسه سینه و دیگری با افت شدید اکسیژن خون.

28 آذرماه هنرستان دخترانه نور نقطه شروع مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر قم بود. این مسمومیت‌های عجیب به قم و دانش‌آموزان محدود نمی‌شود و این ماجرا در بروجرد، اردبیل و تهران تکرار می‌شود و ماجرا همچنان در برخی مدارس دخترانه قم ادامه دارد.

پیگیری ها اکنون جزئیات بیشتری را در مورد این داستان نشان می دهد. تعدادی از دانش آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد می گویند قسمت هایی از بدنشان در مدرسه فلج شده است، دو دانش آموز مدرسه 15 کرداد بروجرد می گویند که یکی از پزشکان بیمارستان آیت الله بروجردی می گوید مسمومیت دانش آموزان ناشی از استنشاق گاز مونوکسید نبوده است. شیئی را دیدند که شبیه بمب کوچک بود که از بیرون مدرسه در حیاط پرتاب شده و مواد بیرون آمده آنها را مسموم کرده است و فاطمه مقصودی نماینده بروجرد نیز می گوید این مسمومیت ها قطعا عمدی است.

بروجرد از 11 اسفند درگیر مسمومیت سریالی دختران دانش آموز در ایران شد. پس از خبرسازی مسمومیت دانش آموزان چند مدرسه قم، حالا ماجرا به بروجرد رسیده است. دانش آموزان دبیرستان دخترانه احمدیه در روزهای 11 و 15 اسفندماه و دانش آموزان دبیرستان 15 کرداد پس از استنشاق ماده ناشناخته به بیمارستان های امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی استان لرستان مراجعه کردند. در مجموع حدود 260 دانش آموز که تعدادی از آنها هنوز بیمار هستند و برخی از آنها ترخیص شده اند. از روز شنبه که دانش آموزان مدرسه احمدیه به بیمارستان رفتند تا روز یکشنبه که 107 دانش آموز مدرسه 15 کرداد نیز مسموم شدند، نوع واکنش ها در این مورد نیز تغییر کرد. اگر مسئولان وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، اطلاعات و سایر مسئولان دولتی در اعلام علت این مسمومیت ها تاخیر داشتند، دیروز این سلسله تکذیب ها و سوالات پایان یافت و برخی نمایندگان مجلس و معاونت تحقیق و تفحص مجلس گفتند که این مسمومیت ها عمدی بوده است. مدارس دخترانه گزارش کردند. این تمام داستان نبود. دیشب خبری اختصاصی به خبرنگار ما رسید. مسمومیت در مدرسه دیگر این بار در یک دبستان دخترانه.

مسمومیت در دبستان دخترانه فرشتگان

روز گذشته دبستان فرشتگان واقع در ناحیه یک بروجرد شاهد مسمومیت دیگری بود که این بار دانش آموز دبستانی بود. به گفته والدین یکی از دانش آموزان مجروح، نزدیک به 60 دانش آموز به بیمارستان اعزام شدند. تعداد زیادی از دانش آموزانی که با علائم تهوع و سرگیجه مواجه بودند، توسط تکنسین های اورژانس در حیاط مدرسه با سرم به صورت سرپایی درمان شدند. آقای «ک» پدر یکی از دانش آموزان کلاس چهارم است که درباره اتفاقات آن روز توضیح می دهد. به گفته وی و به نقل از دخترش، آخرین باری که دانش آموزان در حیاط مدرسه مشغول تفریح ​​بودند، یکی از دانش آموزان گیج شد و روی زمین افتاد. بعد از آن بویی در مدرسه به مشام می رسد که همه به مشام می رسند. بوی نارنگی فاسد یا فاسد می دهد. پس از آن مدیر و ناظر با استشمام بو دانش آموزان را به کلاس ها هدایت می کنند. اما بو در کلاس ها قوی تر بود. به همین دلیل دانش آموزان را دوباره به حیاط مدرسه آوردند.

«ز» دانش آموز کلاس چهارم این مدرسه در ادامه توضیح می دهد که پس از بیرون رفتن، بسیاری از دانش آموزان استفراغ می کنند. مدیر با 911 تماس گرفت. وضعیت به قدری بد بود که دانش آموزان نمی توانستند بایستند، بنابراین فرشی را روی زمین گذاشتند و وقتی EMS رسید، تعداد زیادی از دانش آموزان حدود 60 نفر در 4 به بیمارستان منتقل شدند. -5 آمبولانس هر آمبولانس حدود 10 دانش آموز را حمل می کند. بقیه اما روی همان فرشی که در حیاط گذاشته شده درمان می شوند. اکنون گزارش شده که کار برخی از این دانش آموزان متوقف شده است. مدرسه فرشتان دارای 9 کلاس درس است که بیشترین بو در پایه های پنجم و ششم است. این دانش آموز می گوید فقط در کلاس آنها هیچکس بیهوش نشد اما در کلاس های دیگر یکی دو نفر بیهوش شدند.
پدر این دانش آموز نیز می گوید که مدیریت مدرسه هیچ توضیحی به آنها نداده و سعی در کنترل ماجرا داشته است. حتی مدرسه برای امروز – دوشنبه – باز است و در گروهی که در فضای مجازی دارند به اولیا اعلام کرده اند که هیچ یک از اولیا اجازه ورود به مدرسه را ندارند و نمی توانند دانش آموز را در داخل مدرسه همراهی کنند. حتی تکذیب کردند و اعلام کردند که به خاطر ترس بچه ها این اتفاق افتاده است. اما ترس برای یکی دو دانش آموز است نه 60 نفر. اما برای پدر این دانش آموز این سوال مطرح است که اگر گازگرفتگی است، آیا این گاز وسایل مدرسه از جمله نیمکت ها را آلوده نکرده است؟ دانش آموزان روی این نیمکت ها غذا می خورند و حضور در مدرسه می تواند خطرناک باشد. پدر این دانش آموز از تعطیل نشدن مدرسه انتقاد کرد. می گوید یکی از بستگان ما دانش آموز دبیرستان احمدیه بروجرد است و بعد از مسمومیت اخیر 4 روز از بستری شدنش در بیمارستان می گذرد و هنوز مرخص نشده است.

پیگیری برای ارتباط با کادر درمانی بروجرد اما بی نتیجه بود. این در حالی است که یکی از پزشکان اورژانس بیمارستان شریعتی بروجرد که به مداوای گروهی از دانش آموزان مسموم پرداخته بود، گفت: اکثر دانش آموزان با علائم سردرد، مشکلات تنفسی، بی حالی، حالت تهوع و فشار خون پایین مراجعه کردند. برخی از آنها استرس زیادی داشتند. تعداد زیادی از این دانش آموزان متعلق به مدرسه 15 خرداد بودند. این پزشک می گوید دانش آموزان بیمار باید به طور جدی معاینه شوند و برای آزمایش سم شناسی به آزمایشگاه های معتبر تهران یا مرکز استان اعزام شوند. او جدای از همه اینها می گوید که در پی حوادث روز گذشته نیروهای امنیتی در شفاخانه حضور داشتند و در حال بررسی علت این حادثه بودند. آنها از دانش آموزان خواستند که این حادثه را بررسی کنند و بیشتر به علت این اتفاق علاقه داشتند.

داستان دانشجویی; پرستو

پرستو دانش آموز پایه دهم رشته ریاضی دبیرستان احمدیه بروجرد است. این مدرسه 400 دانش آموز دارد و نوبت عصر آن با نام مدرسه توحید در مقطع متوسطه اول یا متوسطه قدیم فعالیت می کند. پرستو آن روز را برای سه نفر از همکلاسی هایش در همان اتاق بیمارستان بروجردی اینگونه تعریف می کند: «روز شنبه برای جشن میلاد حضرت عباس به نمازخانه رفتیم و کمی سردرد گرفتم. من معمولا در مکان های شلوغ سردرد می گیرم و فکر می کردم به دلیل شلوغی مکان هاست. بعد از جشن گفتند معلم ها می خواهند صبحانه بخورند و شما به حیاط و سپس به کلاس های خود بروید. بعد از صف کشیدن وارد کلاس ها شدیم وقتی وارد کلاس شدیم بوی سفید کننده می داد. گفتند بوی ماده ضدعفونی کننده می دهد. وقتی زنگ به صدا درآمد، گفتند یکی از بچه های سال دوازدهم مریض است و ما رفتیم ببینیم چه مشکلی دارد. وقتی به طبقه بالا رفتیم سردرد و سرگیجه گرفتم. بعد از اینکه گفتند گاز است، مدرسه را تخلیه کردیم. وقتی بیرون آمدیم دیدم نرگس یکی از دوستانم رفته است. کل مدرسه رو گشتم تو حیاط نبود گفتم شاید داخل کلاس باشه. رفتم و در کلاس 102 را باز کردم، نفسی کشیدم و سینه ام خیلی درد گرفت. داشتم به عقب برمیگشتم که پایین پله ها پاهایم کاملا بی حس شد و زانوهایم چیزی حس نکردند. برای همین از پله ها افتادم پایین. نرده ها را گرفتم تا به سرم اصابت نکنم. افتادم تو راهرو، یکی از معلم ها اومد سرم رو گذاشت روی زانویش و گفت یه نفس عمیق بکشم. بوی ویتکس می داد و اصلا بوی گاز شهری نمی داد. بعد دو نفر از آقایان آمدند و ما را به آمبولانس رساندند و به بیمارستان رفتیم. حالت تهوع و سرگیجه داشتم و اکسیژن زدم. خانم فولادی مدیر و خانم یاراحمدی معاون هم بستری شدند.» و ادامه می دهد: «دوم اسفند بود. زنگ آخر سرم درد می کرد و چشمانم می سوخت. درست در امتحان ریاضی که به ما گفتند کلاس ها را خالی کنید مدرسه ما با گرما گرم می شود و آن روز گرما خاموش بود دفعه قبل و این بار مسئولین مدرسه در مورد آن توضیحی به ما ندادند. با خانواده ها هم صحبت کن شنیدم در مدرسه توحید که نوبت بعد از ظهر مدرسه ماست، پدری آمد و گریه کرد و گفت من دخترم را می خواهم، به همین دلیل شایعه شد که یک نفر در دبیرستان فوت کرده است. نمی توانم تایید کنم شنبه نیمی از بچه ها به مدرسه نیامدند اما مدیریت مدرسه به گروه نامه نوشت که بیایند و فکر کردیم مشکل حل شده است، اگر می دانستیم نمی رفتیم. خیلی از خانواده ها پیگیری کردند و گفتند چرا مسئولین آموزش و پرورش دلیل را به ما نمی گویند به خصوص اینکه دفعه قبل گفتند به دلیل نشت گاز بوده است. ورزشگاه پهلوان تختی و باد گاز را به مدرسه ما آورد، خانواده ها مشکوک شدند و گفتند چنین چیزی ممکن است. اینطور نیست، شخصاً اگر مدرسه باز باشد، می روم چون حجم درس ها زیاد است و نمی توانیم به مدرسه نرویم.»

داستان دانشجویی; زهرا

دیدگاهتان را بنویسید