بی توجهی دانش آموزان به رعایت پروتکل های بهداشتی/ 92 درصد دانش آموزان شیروانی واکسینه شدند

ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792999

گزارش شيوع بيماري عروق كرونر در بين دانشجويان;

با اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش؛ طبق برنامه و مدلی که توسط خود مدارس تهیه شده بود، مدارس ابتدایی و متوسطه به صورت حضوری در هازارد اول افتتاح شدند. با بازگشایی مدارس و از سرگیری برخی مشاغل در کشور، مسئولان بهداشت از احیای تاج و ایجاد پیک جدید ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از شیروان، برای پیشگیری از احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر در مدارس باید اقدامات احتیاطی انجام شود. مدارس می توانند اقداماتی را برای جلوگیری از شروع و گسترش بیماری عروق کرونر قلب توسط دانش آموزان و کارکنان انجام دهند. در عین حال، آنها می توانند وقفه در آموزش را به حداقل برسانند و از دانش آموزان و کارکنان حمایت کنند.

دانش آموزان از پروتکل ها پیروی نمی کنند

زهره حکسار دانش آموز دبیرستانی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: مدیران و معاونان تلاش زیادی برای اجرای دستورالعمل ها دارند اما متاسفانه دانش آموزان به آن عمل نمی کنند.

وی گفت: شرط ورود به دبیرستان داشتن کارت واکسیناسیون بود که برخی از دانش آموزانی که واکسن تاج را دریافت نکردند با تعامل مدرسه و سلامت انجام دادند.

با به صدا درآمدن زنگ کلاس ها ضد عفونی می شوند

رئیس انجمن اولیا و مربیان هیئت امنای دبستان شیروان با بیان اینکه دانش آموزان این مدرسه به دو دسته تقسیم می شوند به خبرنگار ما گفت: سطوح می گوید ویروس را منتقل نمی کند.

رقیه نجف زاده ادامه داد: همچنین سرویس های بهداشتی این مدرسه به زودی با مواد ضدعفونی کننده شستشو می شود.

نجف زاده افزود: ابتدای هر روز صبح که دانش آموزان وارد مدرسه می شوند تست دما انجام می شود و در صورت داشتن دمای 37 درجه دانش آموز به منزل اعزام می شود.

1.5 متر فاصله بین دانش آموزان در کلاس درس

ریحانه النبی شیروان مربی پیش دبستانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کودکان در ابتدای سنین پیش دبستانی آزمایش تب می شوند و باید دست های خود را با مایع بشویند.

زهرا نورمحمدی تاکید کرد: دانش آموزان در کلاس 10 نفره هر میز یک نفره به فاصله 1.5 متری از یکدیگر و به صورت ضربدر می نشینند و پس از هر ساعت مجدداً دستان خود را با مایع شست و شو دهند.

این مربی گفت: برای اینکه دانش آموزان در دوره پیش دبستانی نقاب خود را بر نداشته باشند، تمایلی به صرف غذا در مجموعه نداریم و وسایل بازی و سرگرمی نوگلان پس از هر بار استفاده ضدعفونی می شود.

92 درصد دانش آموزان پشت بام واکسینه شده اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک گفت: واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 ساله در آمار دانشگاه علوم پزشکی از 12 تا 15 سال به تفکیک و از 15 تا 18 سال به تفکیک محاسبه شده است. “

وی ادامه داد: در محدوده سنی 12 تا 15 سال در شیروان 92.5 درصد نوبت اول و 69 درصد نوبت دوم را دریافت کردند. همچنین در محدوده سنی 15 تا 18 سال 6/82 درصد دوز اول و 8/58 درصد دوز دوم دریافت کردند که حدود 90 درصد مربیان ردیف اول هستند.

وی با اشاره به اینکه واکسنی برای رنج سنی زیر 12 سال وجود ندارد، گفت: دانش آموزان بر خلاف بزرگسالان به دلیل داشتن روحیه بازیگوشی باید از دو برابر بزرگسالان مراقبت کنند.

هاشمی تاکید کرد: واکسیناسیون احتمال ابتلای افراد به بیماری عروق کرونر را از بین نمی برد، اما واکسیناسیون تا حد زیادی از بیماری، پوسیدگی ویروسی و مرگ پیشگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ عارضه ای در کودکان 12 سال به بالا به دلیل تزریق واکسن تاج به ثبت نرسیده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه مدارس به صورت شخصی دایر شده است. از آن لحظه تا کنون، افزایش قابل توجهی در موارد ابتلا و مرگ و میر وجود داشته است: «و ما نمردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان افزود: این آمار و اطلاعات بر اساس تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی است، بنابراین می توان گفت که بازگشایی مدارس افزایش چشمگیری بر تعداد بیماران بدحال، بیماران و بیماران نداشته است. باصطلاح “

هاشمی رسکتی در پایان از مردم خواست که از عوارض واکسن نترسند و یادآور شد: تزریق واکسن بر عدم تزریق واکسن ارجحیت دارد که باعث کاهش شیوع ویروس می شود و این گفته مورد تایید همه کارشناسان است. “

a46b43e3 cb12 4f16 bd9c 9e22bfcdf441 خبر خاکستری

1400070415472364923687444 خبر خاکستریمیزان تزریق واکسن کراون در شیروان کم است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در آمار کلی نمونه های آزمایش تاج، یعنی. بستری به اضافه بیماران سرپایی 20 درصد افزایش داشته ایم اما خوشبختانه مجموع موارد مثبت 20 درصد کاهش یافته است.

هاشمی افزود: روزانه به طور متوسط ​​8 بیمار کرونیان بستری می شوند و به طور میانگین روزانه 11 بیمار سرپایی بستری می شوند و در حال حاضر 17 درصد آزمایشات سرپایی مثبت است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کراون در شیروان کمتر از میانگین استانی بوده است، گفت: در افراد بالای 18 سال 77.8 درصد افراد تزریق اول و 62.5 درصد افراد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

استقبال کم عشایری از واکسیناسیون تاج

هاشمی رضاکتی گفت: اقدامات زیادی برای تشویق مردم به واکسیناسیون انجام شده است که از آن جمله می توان به تیم های سیار که توسط بسیج، بهداشت، اورژانس و هلال احمر به مدت یک هفته در مناطق دورافتاده درب منزل واکسینه شده و با کمک عشایر به همراه اکیپ بهداشت از تمامی مناطق عشایری بازدید کردند و سعی کردند چادر به چادر به مردم تزریق و واکسن بزنند که متاسفانه خوب پیش نرفت و موفق شدیم از بین عشایر تنها 9 نفر را واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برخی ادارات، کارخانجات و نهادهای بزرگ مانند کارخانه های قند، نیروگاه های ترکیبی، پادگان شهید هاشمی نژاد و زندان هایی که نیروهایشان به صورت شیفتی کار می کنند، هماهنگی های لازم انجام شده است. یک تیم و دوز اول به این مکان ها فرستاده شد و تعدادی دوز دوم دریافت کردند.

هاشمی علت اصلی تزریق نکردن واکسن کراون از سوی ساکنان شیروان را نگرانی از عوارض این واکسن دانست و گفت: بر اساس بررسی 116 خانوار در شهرستان، بیش از 90 درصد افراد از عوارض ناشی از آن می ترسند. اثرات واکسیناسیون.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان در پاسخ به سوال خبرنگار عصرتراک که آیا خودتان واکسن کرون را دریافت کرده اید، گفت: بله، سه بار واکسینه شده ام، ابتدا دو بار با اسپوتنیک و یک بار با استرازنکا.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید