83 درصد دانش آموزان قزوینی واکسینه شدند/ پوشش واکسیناسیون زنان باردار در استان بالای 90 درصد است.

فیض اللهی گفت: کشور ما از نظر پوشش واکسن یکی از کشورهای مهم دنیاست که البته برنامه واکسیناسیون عمومی با کمی تاخیر در کشور آغاز شد که این نیز به دلیل محدودیت عرضه واکسن است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت واکسیناسیون در ایران حتی از کشورهای پیشرفته دنیا بسیار جلوتر است و نشان می دهد که مردم ما به واکسن اعتقاد داشتند و استقبال خوبی از آن کردند. البته در هر کشوری و در هر مرحله ای ضد مردمی وجود دارد.» واکسنی وجود دارد.

ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه واکسیناسیون است

این مسئول درباره واکسیناسیون گروه سنی زیر 12 سال تصریح کرد: وزارت بهداشت هنوز برنامه ای برای واکسیناسیون گروه سنی زیر 12 سال اعلام نکرده است.

وی افزود: بر اساس آخرین نامه ای که مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به ما ارسال کرده است، سالمندان مقیم سرای سالمندان مشمول دوز تقویتی واکسن کرونا می شوند و به همین منظور اداره کل بهزیستی استان اعلام کرده است. برای واکسیناسیون تماس گرفته شده است.

فیض اللهی در خصوص واکسیناسیون کادر درمانی گفت: از حدود دو هفته قبل واکسیناسیون دوز یادآوری را به همکاران بهداشتی و درمانی آغاز کردیم که بیش از 1250 نفر از این افراد دوز یادآوری را از واکسن دریافت کردند.

شروع به تزریق دوزهای مشابه واکسن به گروه های خاص و پرسنل درمان کنید

وی افزود: البته برای واکسیناسیون دوز تقویت کننده برای افراد واجد شرایط باید حداقل 6 ماه از تزریق نوبت دوم گذشته باشد، بنابراین به تدریج همکارانی که در اسفند سال گذشته و فروردین امسال واکسن خود را دریافت کرده اند، دریافت خواهند کرد. و دوز تقویت کننده و هیچ محدودیتی برای این فیلد وجود ندارد.

این مسئول افزود: مراکز استانی همواره پذیرای کادر درمانی و اعضای سامانه واکسیناسیون پزشکی هستند.

وی با اشاره به دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا، گفت: کارکنان بهداشت و درمان، افراد مقیم سرای سالمندان و همچنین کارکنان این مراکز، جانبازان بالای 50 درصد، جانبازان شیمیایی، بیماران خاص و افراد دارای نقص ایمنی و بیماران. بیماران دیالیزی واجد شرایط دریافت همان دوز واکسن تاج هستند، مشروط بر اینکه 6 ماه از دوز دوم آنها گذشته باشد.

1250 کارمند بهداشتی دوز تقویت کننده واکسن دریافت کردند

فیض الهی بیان کرد: واکسیناسیون تقریبا در همه کارگاه ها انجام می شود اما در حوزه کارگری به دلیل حساسیت مدیران و کارکنان شرکت ها و کارخانجات، سهم آمار واکسیناسیون اندکی بیشتر است.

وی گفت: خوشبختانه پوشش واکسیناسیون اصناف و سایر گروه های شغلی و سنی نیز برای استان متوسط ​​و در وضعیت مطلوبی قرار دارد. البته درصدی از افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند ممکن است در گروه‌هایی باشند که هنوز باور ندارند که این واکسن واقعاً مؤثر است و می‌تواند سلامت، خانواده و جامعه خود را تأمین کند.

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: گروه های واکسیناسیون.

هشتاد و پنج درصد از مرگ و میرهای عروق کرونر در افرادی رخ داده است که سابقه واکسیناسیون نداشته اند

وی گفت: همه متخصصان بهداشت در دنیا تاکید دارند که هر چه ایمنی جمعی بالاتر باشد، تاب آوری و تاب آوری بیشتری در برابر این ویروس خواهیم داشت و میزان عوارض، بستری و مرگ و میر در کشور بیشتر می شود. برای اطلاع اعضای جامعه ضروری است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات، حدود 90 درصد از بستری‌ها و 85 درصد از مرگ‌های عروق کرونر در ماه‌های اخیر مربوط به افرادی است که واکسینه نشده‌اند و 15 درصد مابقی مربوط به افرادی است که یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند. فیض اللهی گفت: مدتی است که واکسینه شده اند و مصونیت لازم در فرد ایجاد نشده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم شاهد اطلاع رسانی دقیق و انتشار مستندات آماری و علمی باشیم تا همگان به این باور برسند که تزریق واکسن بر روی تاج یک اقدام جدی برای رسیدن به ایمنی بالا در جامعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید