شایعات و باورهای غلط در مورد واکسیناسیون تاج سر پایه علمی ندارد/بدون مانعی برای واکسیناسیون زنان باردار و شیرده


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810784

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به شایعات و باورها در مورد واکسیناسیون گفت: شایعات حاکی از آن است که این واکسن باعث نارسایی اعضای بدن می شود و مادران شیرده نمی توانند پس از تزریق واکسن به نوزاد شیر بدهند. مبنای علمی ندارد و اشتباه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; دکتر مشهد تگیلو امروز در جمع خبرنگاران گفت: محتمل ترین احتمال ابتلا به ویروس کرونا این است که تاج مانند آنفولانزا با ما باشد.

وی با اشاره به اثربخشی واکسن‌های مختلف علیه انواع مختلف کرونا خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی بدن نسبت به مراحل اولیه با تزریق دوز تقویت‌کننده و جبران نواقص به سرعت تقویت می‌شود.

تقیلو در خصوص واکسیناسیون زنان باردار گفت: امکان واکسیناسیون زنان باردار وجود دارد و این گروه می توانند تمام واکسن های موجود در کشور را تزریق کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: مصونیت زنان برای خود، خانواده و فرزندانشان مهم است و زنان باردار با تزریق واکسن ایمنی خود و فرزندانشان را تضمین می کنند. .

وی گفت: سیستم ایمنی زنان باردار و شیرده که واکسینه شده اند بهتر و دقیق تر در برابر ویروس کرونا عمل می کند. همچنین اثرات واکسن از طریق شیر به نوزادان منتقل می شود، بنابراین واکسیناسیون زنان باردار و شیرده بسیار مهم است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به شایعات و باورها در مورد واکسیناسیون گفت: شایعات حاکی از آن است که این واکسن باعث نارسایی اعضای بدن می شود و مادران شیرده نمی توانند پس از تزریق واکسن به نوزاد شیر بدهند. مبنای علمی ندارد و اشتباه است.

وی گفت: بسیاری از کسانی که واکسینه نشده اند بر اثر بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست داده اند و تاکنون 6 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: افرادی که واکسن کراون تزریق شده اند می توانند تحت نظر پزشک عضو خود را اهدا کنند و منع خاصی ندارد. باورها مبنای علمی ندارد و توسط مراجع ذیصلاح تایید نشده است.

وی با اشاره به جان باختن 135 هزار نفر در کشور، شهادت سلامت، جان باختن 120 معلم و بیش از 800 راننده تاکسی، به وجود آمدن 6 موج و تعطیلی مشاغل در دو سال پس از شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: زندگی برای کرونا، ما باید مهارت‌ها را بیاموزیم و بتوانیم برای حل مشکلات تعامل داشته باشیم.

تاگیلو گفت: ما نباید به یکدیگر حمله کنیم، بلکه باید به مشکلات حمله کنیم و مشکلات را برفی کنیم تا زندگی مان شیرین شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: تعداد روزهای قرنطینه بیماران مبتلا به امیکرون 5 روز تعیین شده است.

وی با بیان اینکه 64 درصد افراد مبتلا به امیکرون همچنان امکان انتقال این ویروس را دارند، گفت: پس از 5 روز در صورت منفی بودن آزمایش تاج قرنطینه می شود اما در صورت مثبت بودن باید تعداد روزهای قرنطینه را افزایش داد.

تقیلو با تاکید بر حفظ و تقویت سیستم ایمنی از طریق رعایت نکات تغذیه و فعالیت بدنی، خاطرنشان کرد: ورزش، مصرف نوشیدنی ها و آب به ویژه در افراد میانسال، مصرف انواع ویتامین های طبیعی و شفابخش از جمله مواردی است که باعث تقویت ایمنی و پیشگیری می شود. عفونت

وی با بیان اینکه اکنون با واکسیناسیون گسترده، استرس جامعه تا حدودی کاهش یافته است، افزود: همچنان استرس در جامعه تاجدار وجود دارد و برای کاهش این استرس باید پروتکل های بهداشت فردی و بهداشتی از جمله استفاده از ماسک رعایت شود. و از گردهمایی بپرهیزید «برای تماشا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید