زنان باردار مطالعه کنند / تحقیق جدید در مورد عوارض کرونا در زنان باردار

زنان باردار مطالعه کنند / تحقیق جدید در مورد عوارض کرونا در زنان باردار

روز جدید در یک مطالعه جدید، کارشناسان ارتباط بین عفونت کرونا در زنان باردار و عوارض ناشی از آن را مورد بحث قرار دادند و افزایش مرده زایی پس از ابتلا به کووید را گزارش کردند.

کارشناسان گفته اند که کووید-19 مسئول افزایش تعداد عوارض تهدید کننده بارداری و مرده زایی است.

آنها با شناسایی ارتباط کووید-19 با افزایش عوارض کشنده بارداری و مرده زایی، ابراز نگرانی کردند که می تواند باعث فشار خون بالا و تخریب جفت شود.

مرده زایی به دلیل عفونت کرونا

نتایج یک مطالعه منتشر شده در ماه سپتامبر نشان داد که اگر یک زن حتی به شکل خفیف کووید-19 مبتلا شود، این ویروس می‌تواند پاسخ ایمنی جفت به سایر عفونت‌ها را مختل کند و باعث مرده‌زایی شود.

علاوه بر این، کووید-۱۹ می‌تواند باعث ایجاد لخته‌های کوچک در رگ‌های خونی زنان باردار شود و آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به یک بیماری فشار خون بالقوه به نام پره اکلامپسی قرار دهد.

پره اکلامپسی یک عارضه بارداری است که سالانه 70000 مادر و 500000 جنین را در سراسر جهان می کشد و تعداد موارد این عارضه در طول همه گیری افزایش یافته است.

این بیماری تنها بخشی از اطلاعاتی است که کارشناسان در مورد چگونگی تأثیر کووید بر بارداری بیشتر مطالعه می کنند. به گفته کارشناسان، زنانی که در دوران بارداری به کووید-19 مبتلا می شوند نیز در معرض خطر مرده زایی هستند. اما واکسیناسیون می تواند به پیشگیری از این موارد کمک کند، زیرا آمار نشان می دهد که زنان واکسینه نشده در معرض خطر بالاتری از عوارض هستند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در ابتدای همه گیری، بسیاری فکر می کردند که کووید روی جنین تأثیر نمی گذارد، زیرا تعداد کمی از نوزادان با این عفونت متولد شده اند. اما نتایج این مطالعه که در مجله آمریکایی زنان و زایمان منتشر شد، نشان داد که ویروس کرونا پاسخ ایمنی جفت را به سایر عفونت‌ها مختل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید