55 درصد از زنان باردار سواری واکسن کرونری دریافت نکرده اند/ تاج و تخت 8 زن باردار را سوار کرده

ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789131

مدیرکل پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: امسال تنها 4 هزار زن باردار در یزد واکسن تاج را دریافت کرده اند و این در حالی است که تعداد زنان باردار در استان حدود 24 هزار نفر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین زارع در گفت و گو با یزدرسا با بیان اینکه حدود 24 هزار زن باردار در استان یزد وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون 4 هزار و 400 زن باردار اولین نوبت واکسن کراون را دریافت کرده اند که از این تعداد تقریباً 45 درصد واجد شرایط هستند.

وی ادامه داد: هشت زن باردار از ابتدای امسال تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان یزد فوت کرده اند که هیچ یک از آنها واکسن تاج را دریافت نکرده اند.

زارع با بیان اینکه رعایت بهداشت و واکسیناسیون امن ترین راه برای کنترل کووید 19 است، گفت: توصیه می کنیم تمام زنان باردار از هفته دوازدهم به بعد واکسینه شوند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: وظیفه متخصصان زنان، متخصصان، پزشکان خانواده، ماماها است که در این مدت با توجه به شرایط خاص مادر و مادر، اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی واکسن و لزوم تزریق آن ارائه کنند. جلوگیری.

گفتنی است: در حال حاضر 341 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد 98 نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید