تاکنون 39 درصد از زنان باردار علیه بیماری عروق کرونر قلب واکسینه شده اند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز آهوان در گفتگو با کُردتودی گفت: 45 درصد جمعیت یعنی . 601 هزار نفر برای دومین بار واکسینه شده اند و تاکنون 39 درصد مادران باردار و 71 درصد دانش آموزان استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

وی با اشاره به اینکه انواع واکسن کراون در استان موجود است، افزود: تنها 18 درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی استان واکسینه شده اند که شدت و سیر بیماری آنها بسیار کند بوده و بیشترین میزان را داشته است. نرخ مرگ و میر پایین است.”

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون 2 میلیون و 486 هزار و 189 دوز واکسن به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد 63 درصد مصرفی و 37 درصد باقی مانده است.

اخوان با اشاره به اینکه تا کنون یک میلیون و 553 هزار و 79 دوز واکسن کراون به استان تزریق شده است، گفت: از این تعداد 948 هزار و 878 نفر نوبت اول، 601 هزار و 801 نفر نوبت دوم و 2 هزار و 363 نفر نوبت دوم هستند. (دوز سوم).

وی یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ بندی استان، وضعیت کرونا در بانه قرمز، در کوروه، بیجار و سروآباد زرد و سایر شهرستان ها نارنجی است.

رئیس گروه علوم پزشکی دانشگاه کردستان با تاکید بر تسریع در اقشار مختلف برای دریافت به موقع واکسن، افزود: تیم های سیار واکسیناسیون کرونا برای افراد دارای معلولیت در اقصی نقاط استان آغاز شده است.

برادری با اشاره به اینکه اتوبوس سیار با حضور تیم های خدمات رسان برای تزریق واکسن تاج در سنندج مستقر است، افزود: برای تسریع در واکسیناسیون و رفاه حال همشهریان علاوه بر فعالیت مراکز تلفیقی واکسیناسیون پایگاه های سیار با تیم های خدمات رسان در سراسر استان آماده تزریق واکسن هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: خانواده های دارای معلولیت، بیمار یا معلول جسمی و یا افرادی که شرایط واکسیناسیون را دارند اما به دلایلی نمی توانند حرکت کنند و از منزل خارج شوند با اعلام علت خسارت به یک نفر. . یک تیم واکسیناسیون سیار از مراکز اجتماعی نزدیک محل زندگی خود بخواهید.

اخوان تاکید کرد: تیم های سیار مرکز بهداشت در اسرع وقت طبق برنامه و با هماهنگی قبلی با مراجعه به درب واکسینه می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید