خانواده ها باید کودکان 5 تا 12 ساله را در برابر بیماری عروق کرونر قلب واکسینه کنند


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810470

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استانداری کرمان:

محسن منوچهری نژاد گفت: واکسیناسیون دانش آموزان بالای 12 سال به خوبی انجام می شود اما در زمینه واکسیناسیون کودکان بالای 5 سال باید والدین را قویا ترغیب کنیم تا بستر حمایت و مشارکت والدین را فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، سرپرست معاونت تربیت بدنی و تربیت سلامت استانداری کرمان در نشست مجازی با مدیران، مدیران و کارشناسان تربیت بدنی و تربیت سلامت شهرستان ها و مناطق استان با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خانواده ها کودکان 5 تا 12 ساله خود را در برابر بیماری عروق کرونر واکسینه کنند.

محسن منوچهری نژاد سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به اپیدمی شدید بیماری عروق کرونر در کشور و استان، نیاز به واکسیناسیون بیشتر در همه اقشار جامعه احساس می شود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ساده شدن بیماری عروق کرونر، این روزها شاهد تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان مبتلا به این بیماری هستیم و حتی شاهد بستری شدن برخی از آنها در بیمارستان هستیم اما میزان واکسیناسیون کودکان بالای 5 سال همچنان ادامه دارد. کم «این فرهنگ سازی باید در این حوزه انجام شود.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان کرمان گفت: واکسیناسیون دانش آموزان بالای 12 سال به خوبی انجام می شود اما در زمینه واکسیناسیون کودکان بالای 5 سال نیازمند ترغیب جدی والدین برای فراهم کردن بستر هستیم. برای حمایت و مشارکت والدین. در این راستا، مدیران و مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس نقش مهم و مؤثری دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید