افرادی که واکسینه نشده اند 20 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب هستند

ساعت: 07:46
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786237

بر اساس مطالعه ای در تگزاس، در ماه سپتامبر، افرادی که واکسن کرون را دریافت نکردند، 20 برابر بیشتر از افرادی که واکسن کامل واکسینه شده بودند، در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و عوارض آن بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس وب‌مد، داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که احتمال مثبت شدن تست کووید 19 در افراد واکسینه نشده 13 برابر بیشتر از افرادی است که به طور کامل واکسینه شده‌اند.

جنیفر شافورد، سرپرست تیم تحقیق، گفت: واکسن‌های Quid 19 برای محافظت از مردم در برابر بیماری و مرگ ناشی از Quid 19 بسیار خوب عمل می‌کنند. «واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از خود و عزیزانتان در برابر این بیماری کشنده است.

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان گزارش‌های آزمایشگاه الکترونیک، گواهی‌های مرگ و سوابق ایمن‌سازی دولتی را با تمرکز ویژه در سپتامبر، زمانی که نوع دلتای عفونی در تگزاس افزایش یافت، تجزیه و تحلیل کردند.

اثر محافظتی واکسیناسیون در بین گروه های جوان بارزتر است. در ماه سپتامبر، خطر مرگ ناشی از کووید 19 در افراد 30 ساله واکسینه نشده 23 برابر و در افراد 40 ساله واکسینه شده 55 برابر بیشتر بود.

علاوه بر این، کمتر از 10 مورد مرگ و میر ناشی از کووید 19 در میان افراد کاملاً واکسینه شده بین 18 تا 29 سال در سپتامبر رخ داد، در حالی که این رقم در بین افراد واکسینه نشده در همان گروه سنی 339 مورد بود.

محققان با بررسی دوره زمانی طولانی تری – از 15 ژانویه تا 1 اکتبر – دریافتند که احتمال ابتلا به کووید 19 در افراد واکسینه نشده 45 برابر بیشتر از افراد کاملاً واکسینه شده است. اثر محافظتی واکسیناسیون در برابر عفونت در تمام گروه های سنی بزرگسالان قوی است، اما در 12 تا 17 سالگی بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید