قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باعث افزایش مرگ و میر در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب می شود

ساعت: 07:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1791941

یک مطالعه جدید نشان می دهد که قرار گرفتن مداوم در معرض آلاینده های هوا در جوامع مسکونی می تواند بر نتایج سلامتی بیماران مبتلا به کووید 19 تأثیر بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس گزارش Science Daily، بیماران مبتلا به کووید 19 بستری شده در بیمارستان که به طور مزمن در معرض آلاینده هایی مانند دود، دوده و خاک در محله قرار داشتند، نسبت به افرادی که این کار را نکردند، در معرض خطر بیشتری برای بستری شدن قرار داشتند. بخش مراقبت های ویژه (ICU) با مرگ مواجه بود.

به گفته محققان دانشکده پزشکی مونتهسن، نتایج درک ما از عوامل محیطی را که خطر ابتلا به کوویدین 19 را افزایش می دهند، تکمیل می کند.

به گفته محققان، قرار گرفتن در معرض آلودگی مزمن هوا می تواند سیستم ایمنی ریه را تغییر دهد، التهاب سیستمیک را افزایش دهد و با افزایش خطر بیماری قلبی عروقی و سندرم متابولیک مرتبط باشد.

آلیسون لی، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «شواهد نشان می‌دهد که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا، حتی در غلظت‌های کمتر از استانداردهای نظارتی آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات متحده، نرخ مرگ و میر بالایی دارد.» «تاج گذاری مربوط به بستری شدن در بیمارستان است. “

تیمی از محققان بیش از 6500 بیمار عروق کرونر را مورد مطالعه قرار دادند. محققان میزان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها از جمله ذرات گرد و غبار، دی اکسید نیتروژن و کربن سیاه را در آدرس های بیماران در زمان پذیرش تخمین می زنند. سپس تیم تحقیقاتی عواقب این بیماری از جمله مرگ و میر، مراقبت های ویژه و لوله گذاری را ارزیابی می کند.

آنها دریافتند که قرار گرفتن مزمن در معرض ذرات معلق، حتی زیر آستانه نظارت فعلی، با 11 درصد بیشتر خطر مرگ و میر و 13 درصد بیشتر خطر پذیرش در بخش مراقبت های ویژه مرتبط است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید