زنگ خطر برای بیماران قلبی در مازندران/ 238 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستان بستری شدند

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801809

اگر روند پیگیری به همین منوال پیش برود، تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب در مازندران افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیست و سومین ماه اپیدمی کرون با نگرانی در مورد شیوع ویروس اومیکرون آغاز شد و اکنون با توجه به روزهای اخیر شیوع این بیماری صادق است، اما تأثیر واکسیناسیون هنوز آشکار است.
با کاهش تعداد مرگ و میر و بیماری عروق کرونر قلب، ورود یک سویه جدید Omicron باعث نگرانی شد. سویه ای که بسیار مسری است و علائم آن بسیار شبیه علائم سرماخوردگی و آنفولانزا است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در صورت ادامه روند پیگیری به همین منوال تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب افزایش می یابد.
مصطفی جوانیان گفت: اگر روند رعایت اقدامات بهداشتی به همان شکلی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم ادامه پیدا کند، متاسفانه ممکن است تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب افزایش یابد.
ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در تمامی کشورهای اطراف ایران در حال افزایش است که این موضوع برای کشور نگران کننده است.
به گفته جوانان، تصمیم برای جلوگیری از اتساع عروق کرونر در درجه اول واکسیناسیون کامل است، به ویژه برای کسانی که پس از دوز دوم واکسن در 3 ماه گذشته در اسرع وقت برای دریافت نوبت سوم اقدام کرده اند.
کسانی که دوز دوم خود را بیش از 3 ماه مصرف نکرده اند هنوز سطح ایمنی خوبی دارند.
به گفته جوانان، تاکید دوم بر رعایت رویه های بهداشتی است که همچنان بر استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در فضاهای بسته و تجمعات تاکید دارد که امیدواریم وارد ششمین اوج در کشور نشود.
کارشناس شبکه بهداشت و درمان مازندران همچنین گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کراون و استفاده از ماسک می تواند نگرانی ها را کاهش دهد و از کوه امیکرون عبور کند.
محمد حمیدی به مردم توصیه کرد هر چه سریعتر نوبت سوم واکسن کراون را تزریق کنند و به هیچ وجه آن را به تاخیر نیندازند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا سویه Omicron در برخی شهرها شیوع بیشتری دارد، گفت: هر چه به مکان های بیشتری سفر کنیم بیشتر شاهد این ویروس خواهیم بود.
بیماری عفونی بار دیگر مردم را به رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در داخل خانه و خوابگاه توصیه کرد.
حمیدی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان انتقال امیکرون بسیار بالا است، ایران نیز از شیوع این ویروس مستثنی نیست. پس از شناسایی سویه omicron در کشور مشخص شد که این سویه در کشور در حال گردش است.
به گزارش بالا، با پذیرش 53 بیمار جدید عروق کرونر، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل در شب گذشته به 238 نفر رسید که حال 68 نفر وخیم گزارش شده است.
برای محافظت در برابر آمیکرون، باید دوباره سیستم ایمنی را تحریک کنیم. افراد 18 سال به بالا که سه ماه واکسینه شده اند باید برای نوبت سوم به پایگاه ها مراجعه کنند.
توصیه می شود افرادی که تاکنون سینوفارم، برکات و بهارات را دریافت کرده اند از همان واکسن برای نوبت سوم و کسانی که آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده اند از همان واکسن یا پاستووک پلاس استفاده کنند. ما فقط به مردم می گوییم واکسن بزنید و با نوع واکسن کار نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید