افزایش بیماری عروق کرونر در بویراحمد/ مارگون کهگیلویه شایع ترین بیماری عروق کرونر در بین دانش آموزان است.


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809662

دانشگاه های کهگیلویه و دانشگاه پزشکی بویراحمد در مارگون بیشترین درصد دانشجو را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زاگرس صبح امروز گفت: در بهمن ماه شاهد کاهش 5 درصدی 22 درصدی دانشجویان بودیم. و مرگ و میر در گروه سنی میانسال است.

بنشی نرخ مرگ و میر در کشور را 1 و 9 درصد عنوان کرد و گفت: تعداد مبتلایان مثبت در بهمن ماه نسبت به دی ماه افزایش یافته و از هر 100 هزار نفر 8 مورد و در کشور 15 مورد بوده است.

وی گفت: از نظر واکسیناسیون بالاتر از میانگین کشوری هستیم. حدود 95 درصد در دور اول، 85 درصد در دور دوم و حدود 34 درصد در دور سوم».

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد بستری ها در بیمارستان رو به افزایش است، گفت: واکسن ها مشکلی ندارند و انواع واکسن ها وجود دارد و همه واکسن ها به جز یک واکسن با 250 هزار واکسن موجود است.

رئیس آموزش و پرورش استان با بیان اینکه باید از مجازی سازی کلاس ها پرهیز شود، گفت: پیشنهاد تعطیلی مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد است.

معاون سیاسی استاندار در این جلسه از غیبت برخی مدیران گلایه کرد و گفت: مدیرانی که در جلسه حضور ندارند باید ثبت نام و به من تحویل داده شوند.

6c37f4d1 67ba 4ce0 a73d f68eba9c7421 خبر خاکستری

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه برای فعال سازی گشت های مشترک تلاش شده است، گفت: موضوع تعطیلی واحدهای صنفی متخلفان را در دستور کار داریم و به نظر می رسد عادی سازی باعث مقاومت در برخی اصناف شود.

صالحی نیا با گلایه از صنف فروش تلفن همراه گفت: این صنف فضای کمی برای خرید دارد و این مشکل خطرناک است.

مدیر کل ورزش و جوانان در این جلسه به فعالیت استخر بانوان به مدت سه روز با حداقل 30 درصد و آقایان با 30 درصد گفت: باشگاه های ورزشی با حداقل جمعیت فعالیت می کنند.

مدیرکل سیاسی استانداری در این جلسه دو اخطار به بزرگراه یاسوژ و شهرداری به دلیل مشکلاتی از جمله رعایت نکردن رویه های بهداشتی در این حوزه صادر کرد.

سخنگوی سپاه فتح استان به موضوع ارائه بسته زنده در درمانگاه های سپاه و درمان بیماران پرداخت و گفت: بیش از 100 بیمار عروق کرونر در درمانگاه های سپاه بستری شدند.

رضایی با بیان اینکه جلسات بدون فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی در شوراهای اداری برگزار می شود، گفت: هر جا که علوم پزشکی نیاز به همکاری داشته باشد از جمله در حوزه بسیج اصناف برای بررسی انطباق، در حوزه بسیج جامعه پزشکی همکاری داشته باشد. ما آماده همکاری در زمینه مسائل پزشکی هستیم.


8528194f 87d6 4cd6 902b 895b881aea81 خبر خاکستری

رضایی گفت: بسته های زندگی رایگان در روستاها و شهرها توزیع می شود.

فرماندار بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه در آرامستان ها تاکسی ها عادی است و متولیان امر در جلسات حضور ندارند و برای جلوگیری از عادی شدن باید متولیان امر حضور داشته باشند، گفت: گردش های عید، فعالیت در حوزه اصناف از موضوعاتی است که باید هدایت شود. و در چارچوب تاج گذاری کنترل می شود.
مهدوی مطلق با بیان اینکه سومین هفته است که مدارس ابتدایی بویراحمد تعطیل شده است، گفت: در ستاد کارکنان ادارات شهرستان بویراحمد اکثر مراجعین به حالت عادی بازگشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هر روز شاهد روندهای جدیدی است، گفت: استان ما به نوروز نزدیک است و گردشگران در استان ما حضور دارند که در این راستا دستگاه ها باید برای گردشگران آماده باشند.

طالبی پور با بیان اینکه ستاد خدمات گردشگری در همه شهرستان ها برگزار و نتایج آن در ستاد گردشگری استان ارائه می شود، گفت: در اسفندماه مانور مشترک ستاد خدمات گردشگری داریم و این مانور تا امروز به قوت خود باقی است. در ستاد استانی ولیعهد تغییری ایجاد نشده است.

وی افزود: باید برای اسکان مسافران در سالن های تربیت بدنی و سایر اماکن مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی استانداری در اجلاس سراسری تاج با تاکید بر تعطیلی مهدکودک ها و پیش دبستانی ها، گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی و زمینی و همچنین ترافیک بین شهری، بزرگراه و شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه اگرچه بر طرح مدیریت هوشمند تاکید شد اما اقدام عملی صورت نگرفت، گفت: رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و تهویه مکان های ملاقات باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید