علائم شایع بیماری عروق کرونر قلب، آنفولانزا و سرماخوردگی

علائم شایع بیماری عروق کرونر قلب، آنفولانزا و سرماخوردگی

زوزنویک فوق تخصص بیماری های عفونی در تشریح علائم بیماری های عروق کرونر قلب، آنفولانزا و سرماخوردگی گفت: بیماری های تنفسی مانند کووید، سرماخوردگی و آنفولانزا تفاوت چندانی با علائم بالینی ندارند. بنابراین افراد باید به محض بروز علائم به پزشک مراجعه کنند و طبق نظر پزشک اقدامات تشخیصی و درمانی را آغاز کنند.

محمد دکتر محمد علیزاده در این باره گفت: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری های تنفسی مانند کووید، آنفولانزا، سرماخوردگی و آلرژی باید علائم این بیماری ها را مد نظر داشت. علائم اصلی بیماری کووید شامل تب، بدن درد، سرفه و تنگی نفس و علائم اصلی آنفولانزا شامل تب و بدن درد است، اما معمولا در افراد مبتلا به آنفولانزا، به جز در مواردی، تنگی نفس نمی بینیم. زمانی که ممکن است تنگی رخ دهد. تنفس را باید به این علائم اضافه کرد.

وی افزود: به طور کلی علائم این بیماری مشابه یکدیگر است. آنفولانزا، سرماخوردگی و آلرژی باعث تنگی نفس نمی شود و علائم تنگی نفس در افراد مبتلا به کووید ممکن است حدود یک هفته پس از شروع علائمی مانند تب شروع شود. با این حال، علائم این بیماری ها ممکن است یکسان نباشد. علائمی مانند خارش چشم، آبریزش بینی و عطسه نیز ممکن است در سرماخوردگی و آلرژی شایع تر باشد و این علائم در آنفولانزا و عطسه رایج نیست.

علیزاده تاکید کرد: علامت تنگی نفس از علائم رایج سرماخوردگی، آلرژی و آنفولانزا نیست. البته افرادی که این علائم را دارند باید به پزشک مراجعه کنند. در صورت وجود پزشک عمومی با پزشک عمومی مشورت کنید و در صورت دسترسی به پزشک برای بیماری های عفونی یا داخلی برای درمان اولیه و اقدامات تشخیصی با توجه به علائم بالینی با او مشورت کنید.

بر اساس پیام تلگرامی وزارت بهداشت، وی افزود: افرادی که دارای علائم تنفسی مانند تنگی نفس، گلودرد، سرفه و عطسه و آبریزش بینی یا دردهای طبیعی بدن هستند سریعا به پزشک مراجعه کنند. از آنجایی که بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و آنفولانزا تفاوت چندانی با علائم بالینی ندارند، افراد باید به محض شروع علائم به پزشک مراجعه کنند و اقدامات تشخیصی و درمانی مانند درخواست سی تی اسکن یا درخواست آزمایش های تشخیصی را انجام دهند. معاینه و سابقه پزشکی بیمار، درمان را شروع کرده و اقدامات تشخیصی را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید